„Akkor szorongj, ha élvezed!” – Prof. Dr. Bagdy Emőke előadása az MMIK-ban

Képgaléria megtekintése2015.06.06. - 01:00 | Lutor Katalin - Fotó: Büki László 'Harlequin'

„Akkor szorongj, ha élvezed!” – Prof. Dr. Bagdy Emőke előadása az MMIK-ban

Ha Bagdy Emőke, akkor „lépcsős teltház”. Pénteki előadása által kaput nyithattunk önmagunk felé, hogy ne hagyjuk magunkat a stressz mély, végtelen gödrébe zuhanni. Június 5-én este sokan távoztak egy lélekben újonnan nyíló ajtóval az MMIK-ból. Mindenki zsebre tehetett relaxációs gyakorlatokat, s egy közös lazításélményt.

HIRDETÉS
A pénteki előadás témái - a relaxáció, imagináció és meditáció - olyan technikák, melyek segíthetnek a mindennapi és akár nem mindennapi lelki problémák leküzdésében. Márpedig a lelki eredetű betegségek felszámolása nagymértékben hozzájárul az egészséges életmód kialakításához. 

Bagdy Emőke számára mindig fontosak voltak a lélektani ismeretek, s az általa is alkalmazott terápiás módszerek közelebb vihetnek a lelki békéhez, s ezáltal önmagunkhoz is. A meditáció révén kikapcsolhatjuk a külvilágot, megszüntethetjük annak befolyásait, s ez nagyban javítja közérzetünk, kiegyensúlyozottabbá tesz a mindennapi fáradalmak közepette, s az alvásigény csökkenése mellett fokozódó vitalitást is eredményez.

Mindenkinek fájt már a foga, igaz? Gondoljunk csak bele, hogy ilyenkor nyelvünk pontosan ott "kering" a fájós fog körül, s mi ugyanígy keringünk gondjaink körül. Kultúránknak köszönhetően alapból lemondóak vagyunk, hisz mit hallunk nap, mint nap?! Ne együnk zsírosat, ne igyunk alkoholt, és így tovább. Aki fogyókúrázott, tudhatja, hogy a lemondás milyen hatalmas frusztrációval társul. A legfontosabb jó tanács, hogy soha se hagyjuk magunkat az izgalmi állapot feszültségében. Bekopogtathat a magas vérnyomás, holott lenne természetes, egészséges megoldás, ehelyett a sok negatív stressz eredményeképp életünk végéig apró pirulákkal kísért reggelink lesz.

Szeretlek, etetlek. Etetlek, szeretlek. Ismerős, ugye? Egy kutatás eredményeképp felvázolták, hogy jobb egészségi állapottal rendelkeznek azok az emberek, akik legalább heti 2-3 alkalommal együtt étkeznek. Az sem biztos, hogy beszélgetnek, bár mindig ez a vége. Az együttlét öröme az, ami az eustresszt, vagyis a pozitív stresszt fokozza. S a kacagás, a zsigeri kocogás - ahogy a professzor asszony jellemezte a nevetést -, a záróizmok legmókásabb megdolgoztatása. Egy ragályos mosolytorna. S fontos, hogy kordában tartsuk a testünk, hisz ebben lakunk, a testünk mi magunk vagyunk.

Néhány könnyen elsajátítható technikával szinte gyerekjáték könnyebbé tennünk mindennapjainkat, s ezáltal megteremtenünk az utat a harmonikus belsőnk előcsalogatásához. Az előadás során, hat reflexen alapuló relaxációs gyakorlatot sajátíthattunk el, melyek a feszítő-, hajlító- és forgatóizmok megfeszítésének és ellazításának váltakoztatásával idézik elő a könnyed bizsergést.

Tanulja meg a T. Olvasó is az egyiket! Ehhez fel kell állni, kezeket ökölbe szorítani, s az egész kart megfeszítve - hadd feszüljenek a bicepszek - hozzászorítani a bordákhoz, majd fokozatosan megfeszítve az egész testet a lábujjak hegyéig, kissé felnyújtóztatni magunkat az égig, majd hirtelen ellazítani mindent, átadni a testünket a gravitáció, a külvilág hatalmának, s közben koncentrálni minden egyes érzésre. Milyen most a kézfej, a csukló, az alkar, a felkar, milyen a láb, az izmok. Érdemes kipróbálni.

Ajtó nyílt az útra. Hisz az est címe is erre utalt már előzetesen: „Utak az egészség megőrzéséhez". Megelőzéssel, odafigyeléssel, s most már elsajátított gyakorlatokkal a tarsolyunkban könnyen élhetünk egy pozitívabb, kifizetődőbb életet. Ha van még üres zsebünk, töltsük meg József Attila szavaival: „jó ha az ember haragja nem az embert magát harapja...".

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás