Kormos, Dundika és a szexuálpszichológus - Micsoda nők! talkshow csak nőknek!

2016.09.06. - 17:30 | Büki László 'Harlequin' - Fotók: FEM3, TV2

Kormos, Dundika és a szexuálpszichológus - Micsoda nők! talkshow csak nőknek!

Örök igazság: férfi ne írjon női műsorról. Lehetőleg ne is nézze. Más kávéház. Még akkor is, ha épp két férfi jelenléte dob fel egy külsőségektől roskadozó, intellektuálisan unalomba fulladó tolksódebütöt. Lehet, lesz ez jobb is, ám a FEM3 most indult, nőknek szóló beszélgetős műsora elsősorban Imre Gézától és Ambrus Attilától volt nézhető. No meg Kormos Anettől.

A FEM3 csatorna egy ismert és nyugodtan mondhatjuk, műsorvezetőként kedvelt arccal, Várkonyi Andreával indította útjára Micsoda nők! című talkshow-ját azzal a céllal, hogy az egyik, valóban legdekoratívabb műsorvetető hétről-hétre különböző karakterű hölgyekkel vitassa meg azokat a témákat, amelyek a leginkább beszédtémát szolgáltattak a médiában, a közösségi oldalakon, vagy éppen a szépségszalonokban. Egyszóval szóljon arról, ami legjobban eléri a női ingerküszöböt.

A hétfői adásban valóban zongorázható volt a különbség a meghívott hölgyek karakterét illetően: Kormos Anett újságíró, humorista kissé hűvös, szinte rezzenéstelen arcával, foghegyről indított nőcis poénjaival együtt is természetes és szerethető jelensége volt a műsornak. Egyrészt kíváncsi is voltam rá, hogy "élőben" milyen, mivel írásait, szókimondástól "kormos" poénjait rendszeresen olvasom, élőben viszont sosem futottunk még össze. A készülék előtt sem.

A dumaparti másik meghívottja Hornyák Hajnalka 'Dundika' playmate volt, aki egy zenészceleb feleségeként azt a cserfes, egyszerűalelkemmadárkaszállottrá anyukát hozta, aki a "belehalok-rappernek" az otthonmeleget és szolgálatkészséget jelenti. Nagycici, csupamosoly, jókedély, zéró bonyi, igenuram.

A harmadik hölgyről - akiről első ránézésre azt hittük, hogy brazil férfiből átoperált nő és LMBTQI (az élet még majd ír hozzá...) fordulatot vesz tőle a műsor... - sütött az a XXI. századi nőkép, ami teljesen hamisan tükröződik vissza a "férfiigényből", sokkal inkább egyfajta kényszerszülte megfelelés, hogy az átlagférfi számára ilyenek (!!) a bombanők, és ennek a téveszmének a külsőségekben mindenáron le kell képeződnie. Dr. Hevesi Krisztina katedraképességét nem vitatjuk, hiszen egészségfejlesztő szakpszichológusként az ELTE PPK-n oktat. Igaz, a műsorba szexuálpszichológusként csekkolt be a végzettsége szerint közgazdász és újságíró "díva".


Forrás: FEM3

Szóval ez a hölgytrió volt a skandináv lottó húzásra "maszkírozott", cuki szőke copffal és a keskenynél is keskenyebbre húzott szájjal sztájlisztolt műsorvezető, Várkonyi Andrea debütadásának vendége.

Nem elsősorban a tartalomra, sokkal inkább a gesztusokra, a közvetlenségre, a műsor oldottságára, adj' isten szórakoztatóan kreatív fordulataira fókuszáltunk. Az elején kimondottan zavaró volt a válaszokba belevágó műsorvezetői attitűd, amit inkább a kezdeti zavarnak, izgalomnak (vagy finom, versengést serkentő provokációnak?) tudtunk be, semmint a laza, közvetlen stílusnak. Anett hozta a hűvösen pikírt nőt, aki - szerintünk - nőként olykor sokkal elérhetetlenebb, megközelíthetetlenebb, mint egy dívának maszkírozott "műstény". Olyan aurája van, aminek zárjába semmiféle külcsín és műviség nem illik, ám kellő intellektussal lehet, könnyen nyitható. 

Dundika olyan természetességgel folyt bele a semmi magasröptbe és ontotta a sztorikat, mintha épp a piacon vásárolna patisszont egy kofától és közben menne a trécs, hogy mi történt tegnap a kismajkával. Annyira volt meglepő, mint amennyire meglepő lehet egy pingvin a Déli-sarkon.

Krisztina - aki Hevesi Tamás popénekes párja és aktív életet él a közösségi hálón, kellő figyelmet irányítva XXXL-es luffancsairól posztolt fotóira - valóban nem tudta megtagadni pszichológusi énjét. Ha lehalkítom a tévét, akkor is kitalálom, hogy a gesztusok, a metakommunikáció, a megjelenés, a mimika és a "szájbarágás" mögött egy trendi lélekkufár rejtőzik, aki frankón tudja, mitől döglik a légy. A légy, ami jelen esetben az ízeltlábú férfiba oltott alternatívája.

Sajnos azt kell mondjam, bármennyire is tájékozott és széles látókörű szakterületén Krisztina, nekem ő egyáltalán nem "micsoda nő!". Sokkal inkább az a nő, akiből elveszett a természetesség és pusztán a külsőségekkel kompenzálva hívja elő magából a nőt - amit persze lehet a nő új dimenziójaként ideologizálni. Ahogy megtudtuk tőle, egy nő addig nő, amíg kívánatos...  Az effajta kívánatosság azonban tele van talmisággal, s bár nem vagyunk pszichológusok, de valahol a saját értékrend, önértékelés, énkép elcsúszásával is... 


Forrás: TV2

A nőkre jellemző a verseny, a rivalizálás. Korunk jelensége, hogy ebben az intellektust legtöbbször nélkülöző "harcban" mindig a legközönségesebb, a legharsányabb győz. A műsor eleje - ha nem is ennyire markánsan - de erről szólt: mindenki kereste a "pozícióját" a másikkal szemben. Csapongó, egymásra rákontrázó véleményeken keresztül alakult, ki mennyire domináns egy-egy terülten, vagy épp mennyire vonja ki magát belőle (ahogy azt Anett meg is tette), amiből szépen kibomlott mindenki személyisége. Sokat beszélve is lehet keveset mondani, és hallgatva is lehet sokat - a műsor eleje valahol épp ezeket az erőviszonyokat kóstolgatta: kié a vezérfonál és ki az, aki épp csak beleszól. Talán sejthető, hogy javarészt ez utóbbi durrant nagyobbat.

A műsor igazi egyensúlyát a két férfivendég - Imre Géza olimpiai ezüstérmes párbajtőröző, és Ambrus Attila, alias Viszkis - megjelenése hozta el. Varázsütésre megszűnt az egymásralicit, a műsorvezető is sokkal magabiztosabbá vált - például pont azzal, hogy nem vágott bele a férfiak válaszaiba, nem generálta a válaszadás-versengést, uralta azt a pozíciót - és ennél nem többet! - amit a műsorvezetés megkívánt tőle. Nem a hímsoviniszta szól ki belőlem, de innét élvezetessé vált a beszélgetés, a hölgyvendégek elhalkultak, Várkonyi Andrea pedig végre az tudott lenni, ami legjobban áll neki: felkészült és bájosan visszafogott. 

A Micsoda nők! a népszerű Ridikül forgatókönyve alapján életre hívott beszélgetős műsor. A léc magasan van, hiszen a Jakupcsek Gabriellával etalonná vált produkciót nehéz lesz überelni, de még megközelíteni is. A FEM3-nak Várkonyi Andreával kreatívan kell alakítani a brandet ahhoz, hogy a tévé elé ültetett hölgynézők úgy álljanak fel a műsort követően: ez valami különleges és valóban nőies volt, s főként: érdemben szólt is valamiről. A maga természetességével és - jótékony - női praktikáktól terhelten. 

Új hozzászólás