Bringamustra - kerépárkiállítás a moziaulában

Képgaléria megtekintése2017.03.18. - 15:00 | Büki László 'Harlequin'

Bringamustra - kerépárkiállítás a moziaulában

Március 18-án a moziaulában mutatta be termékeit számos kerékpár- és tartozékgyártó. Láthattuk többek közt a Baddog-Badcat trekking és pedelec bringáit, a KTM, a Trek és a Lapierre erőműveitm valamint a Benelli e-bike-jait.

HIRDETÉS
A kiállításon megismerkedhettek az érdeklődők a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség az Országos Rendőrfőkapitányság Országos Balesetvédelmi Bizottságával közösen elindított BringaMax Programjával, amelynek célja, hogy a hazai közlekedésben a lehető legtöbb biztonságosan felszerelt kerékpár közlekedjen.

A program keretében a biztonságosan felszerelt kerékpárok egy olyan matricát kapnak a biciklikereskedőktől, amely igazolja, hogy a kerékpár felszerelt minden, a biztonságot, láthatóságot szolgáló kötelező tartozékkal, tehát tulajdonosa biztonsággal közlekedhet vele.

A program a kerékpárkereskedőknél a helyszínen vásárolt és a behozott kerékpárokra is kiterjed. A kötelező tartozékok listáját a kereskedőkhöz kiküldött plakát és szórólap is tartalmazza. (Ez megegyezik a KRESZ előírásaival.)

A Bringamax Program szóróanyaga itt megtekinthető

Közismert, hogy a kerékpárosok a közúti közlekedés legvédtelenebb képviselői közé tartoznak. Passzív védelmi megoldások hiányában, védőöltözet - s gyakran kerékpáros fejvédő - nélkül baleset bekövetkezésekor az emberi testet közvetlen behatások érik. Ezért a kerékpárosok gyakorlatilag minden közúti balesetben megsérülnek (felborulás, ütközés stb.), így balesetkor esetükben nem a személyi sérülés bekövetkezése, hanem annak súlyossági foka a kérdés.

A kerékpárosok biztonságára hátrányosan hat továbbá, hogy a jármű jóval instabilabb a gépjárművekhez képest, továbbá kisebb mérete miatt a többi közlekedő részéről kevésbé észrevehető. A kerékpárosok sérülékenységét jól jelzi, hogy közúti baleset bekövetkezésekor egy kerékpáros halálozási kockázata hétszer nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőnek (forrás: ETSC, 2003).

A kerékpár kötelező felszerelési tárgyai a biztonságos közlekedést szolgálják, ezért azok megléte a forgalomban való részvétel szükséges kellékei. Magyarországon ma még nem kötelező kerékpározás közben fejvédő sisakot használni. Ugyanakkor a tudatosan közlekedő bringások egyre növekvő számban használnak fejvédőt, mely baleset bekövetkezése esetén megvédheti használóját a fej- és agysérülések kialakulásától. A baleseti tapasztalatok azt mutatják, hogy a kerékpáros tragédiák többsége azért következik be, mert baleset következtében a kerékpáros feje nagy erővel ütközik a jármű szélvédőjének, motorháztetőjének, fának, útpadkának stb. Ezért a kerékpáros fejvédők fontossága az élet és testi épség védelme érdekében megkérdőjelezhetetlen.


A fényvisszaverő mellények kerékpárosok (és gyalogosok) észlelhetőségét segítik elő. A mellény viselését meghatározott esetekben jogszabály kötelezővé teszi. A jelenleg hatályos KRESZ alapján a lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján, útpadkáján kerékpárt hajtó személynek (valamint az ott tartózkodó gyalogosnak - ide nem értve a csoportban történő közlekedést), ezentúl éjszaka és korlátozott látási viszonyok mellett fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

A környezetéből kirívó, fényvisszaverő hatású elemekkel ellátott mellények előnye, hogy legalább 2-3 szorosára növelik az észlelhetőséget. Egy példával élve: az 50 km/h sebességgel haladó jármű vezetője - megfelelő közvilágítás mellett - az fényvisszaverő mellényt (védőöltözetet) viselő személyt 160 méter helyett akár 390 méterről is észrevehet. Ez pedig annyit jelent, hogy a jármű vezetőjének több ideje marad az esetleges veszélyhelyzet észlelésére, a megfelelő manőver végrehajtására, a baleset elkerülésére.

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás