Csak melodráma, és más semmi - Minden, minden (filmkritika)

2017.08.10. - 00:10 | vaskarika.hu / ujszo.com (Gera Márton)

Csak melodráma, és más semmi - Minden, minden (filmkritika)

Csak haragudni lehet a Minden, minden készítőire, mert hiába volt egy jó alapötlet, hiába lehetett volna ebből jó mozit csinálni, ők elszúrták.

HIRDETÉS

Így kaptunk egy tökéletesen érdektelen, tengernyi közhellyel telepakolt filmet arról, hogy milyen szép dolog is a szerelem. Pedig az eddig ismeretlen Stella Meghie rendezése nem indul rosszul: otthon vagyunk az éppen 18 éves Maddyvel, aki elvileg soha nem léphet ki a házból, mivel egy ritka, az immunrendszerét érintő betegség miatt akár rögtön meg is halhatna. Él tehát a maga kis világában, nővérrel, mindenről gondoskodó anyával együtt, csakhogy új család költözik a szomszédba, velük együtt pedig Olly, a fiatal srác.


Fotó: sorok-kozott.hu

Nem nehéz kitalálni, hogy a beteg Maddy életébe is beköltözik valami, ami leginkább a szerelemre hasonlít. Ám mintha innentől Stella Meghie elfelejtett volna filmet készíteni: a Nicola Yoon regénye alapján írt cselekmény szinte alig reflektál a bezártság érzésére, tizenöt perc sem telik el, és Olly már ott van Maddy lakásában, holott addig arról volt szó, hogy a betegség miatt erről szó sem lehet. Kapjuk egymás után az illogikusabbnál illogikusabb történéseket, és közben a sztori is nehézkesen halad előre. Azt nézzük, hogy a lány és a fiú egymást figyeli az ablakból, írják az SMS-eket, Olly kavicsokkal dobálja Maddy ablakát, nagyjából úgy, mint a nyolcvanas évek tinifilmjeiben.

 

Pont az a baj a Minden, mindennel, hogy leragadt a ma már butácskának ható tinifilmeknél, és az alaphelyzeten túl nem sok értelmes gondolata volt a forgatókönyvírónak. Így fordulhat elő, hogy a mozi második fele lényegi történés nélkül telik el. Persze, bájos, ahogy a való világba először kilépő Maddy szaladgál a tengerben, felül egy repülőgépre, és a főszereplők is aranyosak, akár még kedvelhetők is, viszont mindez irtózatosan kevés, és javarészt giccses. Hiába kapunk egy jelentősnek szánt, de eléggé kiszámítható fordulatot a film végén, akkor is csak azt érezzük: a Minden, minden csupán azt az unalomig ismert közhelyet akarta átadni másfél órában, hogy a szerelem mindent legyőz.


Fotó: m.imdb.com

Minden, minden (Everything, Everything)

Amerikai romantikus dráma, 96 perc, 2017. Rendezte: Stella Meghie. Szereplők: Amandla Stenberg, Nick Robinson, Ana de la Reguera, Anika Noni Rose.

Új hozzászólás