Borúra derű! - Different Beats Night az AZK-ban (arical session 38.)

Képgaléria megtekintése2009.10.14. - 21:00 | Szoboszlay Zoltán - Fotók: Tóth Zoltán 'cooper', Nagy Jácint

Borúra derű! - Different Beats Night az AZK-ban (arical session 38.)

Szombat este a jelszó a pinceklubban a breakbeat volt, na de nem a belépéshez, hanem csak az est irányvonalát meghatározandó, az e havi artical session38. - Different Beats Nighthoz. Nem túl barátságos időben néztük elébe az elkövetkezendő eseménydús óráknak, de azt hiszem senki sem bánta meg, hogy ki- illetve lemozdult a Nádasdy-vár falai közé, és közös erővel giga hangulat teremtett.

Bár lassan gyűlt a tömeg, azért 11 óra magasságában már egész szép létszám ficergett bevetésre készen a pinceklubban. Ezt megelőzően még arra is volt időnk, hogy az est meghívott vendégével, Krum-mal szép komótosan végighallgassuk a soronkövetkező megjelenéseit, amiből kiemelném a Come on című track-et, ami mind az eredeti Krum-féle, mind a Sollabong által készített változatában egy nagyon jó darab lett. Az első markáns és határozott breaks a javából, míg az utóbbi egy előremutató itt-ott minimalos-dubtechnos-electronikás, nyomokban dubstep-es tétel. Majd egy-két saját készítésű drum 'n' bass témát is mutatott, amik szintén nagyon jól megszólaló, hatásos zenékként hatottak. Egyik ezek közül tavasszal az ipc fórumán a hónap track-je lett, szóval van potenciál Krum úrban a zenekészités terén. De nemcsak producerként állta meg a helyét, mivel egy parádés szelekciót is gyújtott a későbbiekben, amire visszatérünk hamarosan, miután az őt megelőző NoName aka Rocky ténykedéséről is ejtünk pár, méltán megérdemelt szót.

Tíz óra magasságában a pultban ténykedő Rocky szép komótosan kezdte az estet, ahogy azt még ilyen korai órán illik - némi Klinik, és Depeche Mode segítségével, majd javarészt ismeretlen, mind tempójában mind eszközkészletében visszafogott (nem „minimal") érdekes zenéket hallhattunk tőle (talán a Klang Electronic vagy a B Pitch Control kiadók hangzásához álltak a legközelebb). Ahogy gyűltek az emberek, úgy változtak a zenék is - jött a breakbeat, majd az igazi csapást kiváltó drum 'n' bass. (Mindscape, Subphonics&Absolute Zero,..). Depeche Mode-al zárta a set-jét Rocky, és adta át a pultot Krumnak, aki azonnyomban be is vetette magát és a zenéit. Bár a tempó 180ról visszaesett 140 bpm-re, ez már nem zavart senkit, mivel hamar nagy ugra-bugra kerekedett a breakbeat ütemekre, ami a társaságot elnézve nemcsak ránk hatott üdítően.

Az igazat megvallva már jóideje nem figyelem a breakbeat mint „stílus" alakulását, de jó volt hallani, hogy van „új a nap alatt" az önismétlésen túl, mert nagyon jó zenéket hallhattunk Krum prezentálásában, amiknek kb. fele nemcsak nekem, hanem bárki másnak is valószínűleg ismeretlenül hatott, mivel kiadóktól kapott friss promók voltak. Aki keresgélni akar e zenék után, az a Pollux, az On a Break, és BadbwoyBass környékén tegye, ha sikerrel akar járni (pl: Sporty-O: Let Me Hit It, Krum: Can't Stop és Get Your Groove, Wicked Mouth, Monday Electric továbbá Quadrat Beat, Human Tribe, Mars, Splitloop, Pyramid, dj Odissi, Bill Vega and the New Decades, Enough Weapons). Nálam az aktuális kalapleverő tétel azonban Stanley Kubrick örökérvényű sci-fi klasszikusából származó, illetve annak a főtémájára épülő Break booty volt, amit eredetileg "Also sprach Zarathustra" címen a nem kevésbé legendás és világhírű Ligeti György vezényelt le annak idején. A hideg rázott tőle, még így feldolgozva is. A tánctér rendezett sorokká vált a kiállás illetve a főtéma kiteljesedéséig (amit valószínűleg mindenki a saját képzeletbeli kis vezénylőpálcájával kottázott le) majd berobbant az ütem és wááá. Ezúton is köszönet érte Krum!!!



A nevezett úr is jókedvűen pattogta-táncolta és kommunikálta végig a közönséggel együtt jó 2 órás játékidejét, amit azt hiszem jelesre teljesített! A levezetés llkrndsz-re maradt aki, megpróbálta még tovább fokozni a már energiája nagyrészét felemésztett emberkék hangulatát, pár 4/4ed majd „sláger" break-el, majd befejezésként pedig egy kis drum 'n' bass egyveleggel (Calyx, Upbeats, Subfocus, Zardonic). Majd - hogy ne legyen olyan egyenes a befejezés - jött egy Michael Jackson klasszikus, és egy kis „kukásmellényeseightiesrév", amit Rocky még folytatott és megkoronázott egy kevés Schranz Techno-val (Chris Liebing, Perestroika Kids és barátaik), amire lehullottak a maradék helyükön lévő fejek is. Hát így ért véget ez az időjárásilag borús, de hangulatában annál emelkedettebb artical session.

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás