HerenDimenzió: Többmilliót ér az egyedi porcelánsárkány

Képgaléria megtekintése2017.11.23. - 18:30 | NagyRobert

HerenDimenzió: Többmilliót ér az egyedi porcelánsárkány

Amiért Viktória brit királynő is rajongott, csakúgy, mint dédunokája, II. Erzsébet - Az AGORA-MSH legújabb kiállítása bizonyítja, hogy a szépség hálátlan szerető. Kétségkívül a legcsodálatosabb termékeit hozta el városunkba a Herendi Porcelánmanufaktúra, de valószínűleg a legtörékenyebb műtárgy kategóriában is előkelő helyet foglalnak el a vázák, tálak, szobrok és egyéb kiegészítők.

HerenDimenzió címmel nyílt kiállítás november 22-én az AGORA-Művelődési és Sportház emeleti galériáján. Igazi ritkaságok mellett az elmúlt évek Herendi plakátjai is megtekinthetőek, ezek nem csak reklámozni hivatottak az 1826-ban alapított porcelánmanufaktúrát, de a cég által képviselt üzeneteknek és filozófiának is teret adtak, és adnak a mai napig.

"A Herendi Porcelánmanufaktúra nem csak egy sikeres gazdasági vállalkozás, hanem egy kulturális közösség is. Azt szoktuk magunkról mondani, hogy a Herendi Manufaktúra kultúra- és értékteremtő közösség, amelynek feladata, hogy megőrizze évszázados értékeit, ahol a szépség, az egyediség és a kiváló minőség a mindennapok része" - mondta a megnyitón dr. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója.

Az alap, hogy Herendről nem kerülhet ki olyan termék, ami nem tökéletes. Ehhez nem kevés fegyelem és céltudatosság kell, a minták festéséhez pedig kézügyesség, a végeredmény pedig az az elképesztő termék, amiért Viktória brit királynő is rajongott, csakúgy, mint dédunokája, II. Erzsébet. A siker titka pedig az, hogy mint a kemencéket fűtő tűz, úgy a Herendi Porcelánmanufaktúra is képes újra, meg újra megújulni.

Itt már nem követik a trendeket, hanem alakítják, ennek megfelelően az aranyozott minták lassan a múlt feledésébe merülnek majd, a helyüket pedig a platina veszi át, amely a porcelánon feketének tűnik, a folyékony platina ára viszont már az aranyét is veri.

Dr. Puskás Tivadar polgármester a tárlathoz kapcsolódóan kiemelte, hogy a több mint félévszázados Savaria Nemzetközi Táncverseny első helyezettjei immár öt éve Herendi porcelánt kapnak.

A számos dísztárgy közül kiemelendő az a sárkány, amelyből a Szombathelyen most látható példány az egyetlen, impozáns darab és többmilliót kóstál. Emellett vannak pillangók, aranyhalak, klasszikusabb formavilágú vázák, tálak és egy ruha is, természetesen ezen is ott a "keze nyoma" a legendás gyárnak.

A csodás látványhoz pedig hasonlóan elbűvölő zenei aláfestés is dukált, a Szeder együttes adott elő két dalt, keretbe foglalva a sajtótájékoztatót. Csak ajánlani tudjuk ezt a tárlatot! /NagyRobert/


Nem hétfejű, de több milliót érő

Velünk élő Herendi

Rohanó világban élünk. Kapkodjuk a fejünket, és mégis annyira felgyorsult a világunk, és olyan rendkívüli módon változik, hogy igen gyakran már arra is meglepődve tekintünk, ha kezünkbe akad egy pár évvel ezelőtti fénykép. Nem véletlen, hogy egyre nagyobb divat a retró. Hisz sok-sok ikonikus egykori tárgyat váltottak fel modernebbek, és mégis szeretettel fogjuk újra a kezünkbe a régit. Emlékek törnek fel  és kötődések.

Ezért gondoltuk különlegesnek, és tárjuk most Önök elé az eredményét, hogy mindezek ellenére van néhány termék, ikon, márka, mely állandó. Mely a Herendi esetében például lassan két évszázada jelent egyet a minőséggel, luxussal, eleganciával. És ahol sok értelemben megállt az idő. Alapjaiban és legfőbb jellemzőiben 190 éve ugyanúgy készül a Herendi Porcelán. Kezek formázzák, díszítik, tűz teszi nemessé. Herend mind a mai napig, ebben a XXI. századi felgyorsult világban is értő türelemmel, kézműves munkával készíti termékeit.


Az új trend: folyékony platinával díszített porcelán

De akkor jogos a kérdés, hogy lehet, hogy temérdek márka, tárgy eltűnt, s Herend mára a világ legnagyobb porcelánmanufaktúrájává tudott válni? Hogy lehet, hogy 1851-ben Viktória királynő, a XXI. században pedig az ő dédunokája ugyanúgy Herendi Porcelánért rajongott? A titok a folyamatos megújulási képességben rejlik. Azt valljuk, Herend járjon a világ előtt egy lépéssel mindig. Kiemelkedően fontosnak tartjuk a termékfejlesztésünket, szinte naponta születik egy-egy új termék, a tradíciókra alapozva. Innovatív szemmel és érzékkel készítjük porcelánjainkat, mely minden korban, és minden stílusú otthonnak méltó dísze lehet. A Herendi kincs. S ahogy a kincseket is ápolni, vigyázni kell, hogy örökké csillogjanak, így a Herendinek is odafigyelés szükséges. Sosem harsogón, de kellő eleganciával, s értékeire fókuszálva. A retró is azért vált divattá, mert a mai kor embere szeret visszatekinteni egy kicsit a múltba. Az akkori értékekre. Herend pedig különösen fontosnak tartotta mindig is, múltja megismerését, feltárását, s ennek a tudásnak az átörökítését. Gyűjti és itt a Múzeumban megőrzi a XIX. századi és XX. századi ipartörténeti jelentőségű porcelánokat, a Veszprém Megyei Levéltárral együttműködve hosszú évek óta dolgozza fel hitelesen a manufaktúra múltját, melyet könyvek formájában tár a nagyközönség elé.                   

Most, először bemutatja azt is, miképp változott a Herendi Porcelánok reklámozása, hirdetése az elmúlt évtizedekben. Herend ebben is különleges. Ma már olyan szinten és dömpingben érnek minket a reklámok hatásai, hogy igazán egyedinek és különlegesnek kell lennie, hogy akár rövid időre is megmaradjon bennünk a hatása. Izgalmas látni azt a látványvilágot, eleganciát, melyet egyértelműen lekövetnek, és jelentenek állandóságot a kiállított plakátok. És mellette látni azt is, hogy, mégis mennyit változtak, lettek modernebbek, s feleltek meg az adott kornak is. Mint magában a porcelánkészítésben is, a kommunikációban, és a vizuális megjelenésekben is a tradíció és innováció a két hívószó. Tárlatunkkal igyekeztünk átfogó képet adni a változásokról. Láthatóak itt díjnyertes megjelenések, épp úgy, mint eddig a nagyközönség számára egyáltalán nem látható kreatív anyagok egyaránt. Hiszen minden évben egy vizuális megjelenéssel vagyunk jelen kiadványokban, de olykor több ígéretes is készül, melyekből most ugyancsak válogattunk Önöknek.

Kíváncsiak vagyunk Önöknek melyik három a kedvence? Ha van kedvük, válasszák ki, és dobják be a kiállítás végén található urnába! Hisz játszani és időben utazni jó. Még akkor is, ha Herend időtlen, de mint minden, lüktető, változó, alkalmazkodó, fejlődő.

Kövessenek bennünket egy kis Herendi vizuális időutazásra!

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás