A Dob+basszus a Black Sheep zenekar beállásában kristályosodott ki Lévai Balázs kezei közt (fotósorozattal)

2017.12.08. - 15:00 | NagyRobert

A Dob+basszus a Black Sheep zenekar beállásában kristályosodott ki Lévai Balázs kezei közt (fotósorozattal)

"Lévai Balázs Beállás című könyve egyszerre idézi Hugh Laurie "A balek"-ját, P.G. Woodhouse és Rejtő Jenő univerzumát rocksztáros köntösbe bújtatva." - Könyvbemutató is lehet rock and roll, és ebből a Weöres Sándor Színházban kaptunk egy kis ízelítőt. Lévait a másik ex-vízilabdázó, Bajomi Nagy György kérdezte, Fekete Linda, Endrődy Krisztián és Szabó Róbert Endre felolvasott a műből, Czutor Zoltán és Leskovics Gábor "Lecsó" pedig kétszálgitárral illusztrálta, milyen is a zenészélet.

December 7-én kora este gyűltek össze a kötelező olvasmányok rajongói egy rendhagyó, zenés szeánszra. A porondmester Lévai Balázs ezúttal szerzőként volt jelen, így a helyére Bajomi Nagy György, a Weöres Sándor Színház színésze ugrott be.

A Beállás egy igazi ponyvarakenroll, ami a nyomokban jelenlévő valóságfoszlányokon át a fikció segítségével juttatja be az olvasókat oda, ahová a zenészeken és néhány kiválasztotton kívül csak kevesen juthatnak be, vagyis a backstage-ekbe. Ebben a zárt közegben tengeti mindennapjait Puska, azaz Fegyverneky Tibor, a Black Sheep nevű zenekar menedzsere. Feladata kezdésnek annyi, hogy az énekes, Hegemony összeomlása és felépülése után összerántsa a bandát. Az egy év kihagyás után a csapat tagjai, Imi Hendrix, Gúnár, Bozon, Gomez és Jóság csak abban az esetben vállalják a megpróbáltatásokat, ha egy év alatt feljutnak a fesztiválok nagyszínpadaira.

Ehhez mérten készül is az új lemez, eltűnik egy ló, a zöld tapétát nyalni kell, mert alkoholt tartalmaz, amitől be lehet állni, jön a szerelem, jön a krimi, meg az ébredés ötkarú csillárral, ami sohasem volt szép még épen sem, félig-meddig leamortizálva meg pláne nem.

Lévai Balázs fantáziája és zsenialitása áthat mindent, mesterien formálja a valódi történeteket a saját képére, így helyenként felfedezünk hasonlóságokat, például Hegemony összeomlása szoros párhuzamot mutat Kiss Tibi életútjával, de személyiségében Hegemony már nem Kiss Tibi, és az okok is mások. Mondhatni, az élet ihlette, Balázs meg facsart hozzá nem kevés humort, hogy könnyen fogyasztható legyen, még akkor is, ha komoly filozófiai kérdéseket is taglal; meddig szűkülhet a csend köre és egyáltalán, honnan is kéne ezt mérni, látni, vagy tudni.

A Weöres Sándor Színház színészei, Fekete Linda, Endrődy Krisztián és Szabó Róbert Endre gondoskodtak arról, hogy a regényből kiragadott részletek életre keljenek, és bárcsak minden hangoskönyv ilyen lehetne. Amikor nem a két ex-vízilabdázó (Lévai és Bajomi - a szerk.) beszélgetett, és a színészek is pihentek, akkor Czutor Zoltán, a Belmondo frontembere, és Leskovits Gábor "Lecsó", a Pál Utcai Fiúk és a Kiscsillag zenekarok éltető energiája zenéltek, és két gitárral hozták a rakenroll életérzést.

Reméljük, eljön az az idő, amikor a Beállás kötelező olvasmány lesz az iskolákban, és leváltja valamelyik, a múlt romjain kesergő klasszikust. Lévai Balázs könyve egyszerre idézi Hugh Laurie "A balek"-ját, P.G. Woodhouse és Rejtő Jenő univerzumát egy rocksztáros köntösbe bújtatva. Szóval, már alig várjuk a folytatást, meg azt, hogy a "Szétbasz az ideg" felcsendüljön a rádióban. 

Új hozzászólás