Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

2021.05.05. - 11:00 | vaskarika.hu / turizmus.com - Fotó: MTÜ

Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Egy tanulmány hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

„Sikeres borturisztikai helyszínek vizsgálata" munkacímmel készült tanulmány a Magyar Turisztikai Ügynökség Borturizmus és a Borkommunikációs Területének megbízásából 2020 végén.A tanulmány országszerte tíz hazai pincészetet vizsgált, amelyek azon túl, hogy bortermelőként is ismert nevet, márkát képviselnek, az utazóközönség kedvelt turisztikai célpontjai is egyben. A tanulmány kitér öt ausztriai borászat vizsgálatára is, amit részben a hasonló földrajzi adottságok, részben pedig a sikeresnek ítélt ausztriai bormárkázás indokol, lehetővé téve a hasonlóságok és különbségek definiálását.

A borturizmus vendégkörének, demográfiai jellemzőinek ismertetése után a tanulmány bemutatja, hogy a változatos üzleti modelleket képviselő, eltérő méretű borászatoknál hogyan nyilvánul meg a borturizmus kiaknázása, milyen szolgáltatásokkal és marketingtevékenységgel váltak az egyes borászati vállalkozások a turisztikai ágazat részeseivé.


A tanulmány hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan lehet eredményessé válni a turizmusban
Fotó: MTÜ

Foglalkozik továbbá a borvidéki kooperációval, a borút-élményt lehetővé tévő térségi együttműködés kérdéskörével, végezetül azt is vizsgálja, hogy miképp alakul az ember, a borász vonzereje a márkán belül.

A tanulmány legfontosabb megállapításait tartalmazó, innen is elérhető vezetői összefoglalót csakúgy, mint az ebből készült prezentációt közzétették a bor.hu oldal Média menüpontja alatt, a Statisztikák és tanulmányok almenüben.

Új hozzászólás