Izgalmak, tetőfok nélkül – A Dal - 2. középdöntő

2013.02.25. - 02:15 | Orsó - Fotók: adal2013.hu

Izgalmak, tetőfok nélkül – A Dal - 2. középdöntő

A szombat esti után a vasárnap esti láz is velünk van A Dal 2. középdöntőjének adása alatt. Túl sok érdekes dolog nem történik ma este sem, a már ismert dalok közül válogatunk – ismét. Kicsit olyan fáradt meg álmos a stáb, szerintem már ők is unják a versenyszámokat, meg két nap egymás után nekünk is, nekik is sok.

A két műsorvezető öltözéke színben ismét harmonizál, de azért tegyük hozzá, hogy Évának valószínűleg ez az eddigi legelőnytelenebb ruhája, ehhez azért illene fiatalabbnak meg egy picit karcsúbbnak is lenni - igaz, elegáns, visszafogott, se dekoltázs, se lábak, mintha egy aranyszínű szaténzsákban lenne.

Az este első fellépője a United, a szokott kimagasló színvonallal. Ismételten meg kell állapítanunk, hogy Pély Barna egyszerűen hibátlanul énekel, ha valamibe belekötnénk, az a bajusz: nekünk nem tetszik, le vele. Egyébiránt kiváló produkció, és a dal is tetszik. Rakonczai Viktor nem szereti, ha egy dal jobb, mint amiket ő képes írni, így tesz némi szakmainak tűnő megjegyzést, de ez ne zavarjon senkit. Jó helyen van az a modulálás ott, ahol van. Amit pedig a dal előadása után mutattak a fiúk, az külön megérdemel egy kalap-megemelést. A Republic-feliratú pólókkal és együttérzésükkel egy kicsit megmutatták a sajnálatos valóságot, a show-n kívüli életet. Nagyra értékelendő a Republic és Cipő felé tett gesztus.

Palcsó Tamás előadásának képlete: marha jó hang + könnyed refrénű dal. Kicsit amolyan túlmozgásos, meg mintha némi kényszer-koreográfiát is érzékelnénk rajta, de ettől még nem lesz sem jobb, sem rosszabb. azt nem értjük, miért a táncot fikázza a zsűri? Miért nem az éneket értékeli? Mert az tökéletes? Eléggé lehúzzák ugyanis szegény Tomit.

Mohamed Fatima bejutása nem csak őt lepte meg, de minket is. A sapkát tényleg le kell venni, ebben egyetértünk. Azt viszont nem értjük még mindig, hogy mit keres itt ez a dal? Az énekesnő tökéletes lenne, de a dal egyáltalán nem engedi kibontakozni. Legalább a sminkje jó, jobban is énekel, energikusabb, élőbb. Csiszárt támogatjuk, tényleg olyan volt, mintha behúzta volna a féket az előadó. Kár.

Baricz Gergő a múltkor sajnos csak a tollas kabát miatt volt emlékezetes számunkra, a dalból nem rémlik semmi, és ez azért csak jelenthet valamit... Jó, érdekes hang, bátor és őszinte kiállás. A zsűriben megoszlanak a vélemények arról, hogy kell-e ez Malmőbe, meg valóban, monoton is kissé ez a dal, olyan kis unalmasféle.


Janicsák Vecára és monumentális tévedésére bezzeg emlékszünk az elődöntőből. Nekünk ő most egy picit túl magabiztos lett. Ő volt az első, akinek a nyilatkozata nem igazán volt szimpatikus. Persze szembe lehet menni a zsűrivel, de talán érdemes lett volna megfontolni a mondandójukat, és egyszerűsíteni a dalon. Találtunk némi hamisságot is a refrén elején, az a moduláció pedig még mindig nagyon fura benne. Egyszerűen nem értjük ezt a dalt. A vokálosok nagyon jól néznek ki egyébként. Veca hangszíne sajnos nagyon zavaró ebben az adásban. Gyerekes, nagyon erőlteti, vékony, és túl erős, mint amikor a dackorszakban lévő hároméves két kilométerről üvölti, hogy apaaa meg anyaaa, teli torokból. Az egyéb részek meg halkak és dallamtalanok. Nem baj, Veca, kicsit vissza kell venni az arcból, meg nem kell túltolni a szerzeményeket se (ebből a dalból simán kitellett volna három másik.)

ByAlex - akit nem értünk, hogy a viharba' kerülhetett be ide. A dal szövegírója valószínűleg józanul sokat nem dolgozott ezen a dalon, minden létező helyre, ahova nem jutott eszébe más, „a kedvesem"-et rakta be. Pff. Jó megoldás. Vajon angolul hogy hangzana a dal átirata? Ez a zsűri fejében is megfordult szerencsére.

A verseny legművibb előadójának címét minden bizonnyal az Agárdi Szilvia-Pál Dénes duó nyerné el. Ez az álságos, műérzelmes, gagyi, közhelyes, hatásvadász, értékelhetetlen dalt, komolyan nem értjük, hogy lehetett egyáltalán megírni? Kár, hogy bedőlnek nekik - vagy mégsem? A zsűrivel mindenben egyetértünk, amit mond (tisztaság hiánya, miért nincsenek szólamok, ha már duettnek hívjuk, stb.). Ennek ellenére mégis felpontozzák őket... Szóval hiába a nagy észosztás, mégiscsak bedőltek nekik. Egyébként, hogy valami pozitívumot is mondjunk: az előadók csinosabbak, mint a múltkor, végre nem abban a ratyi hófehér ruhában pompáznak (hogy fokozzák a hatásvadász, közhelyes megjelenést). Szilvi haja fiatalos, csinos, és az egyszerű szabású sárga ruha is kifejezetten üde színfolt a sok fekete és fehér között.


Radics Gigi az egyik kakukktojás, még bennünk is ellentmondást kelt. Elképesztő, hogy mennyire komoly a lány kiállása, nyilatkozata, ahhoz képest, hogy 16 éves. A színpadon már fiatalosabb, korához illőbb, roppant csinos. Fantasztikusan énekel, de ez korábban sem volt kérdéses (sőt, most talán még jobb, kellemesebb hangszínt használ). Az ellentmondás ott mutatkozik meg, hogy ez tipikus eurovíziós dal, nagy hangterjedelmű, énekelhető, jó tempójú, a szövege ugyanazokból a panelokból épül fel, mint az összes hasonló. Másrészről viszont pont a szöveg, ami zavaró: „már", meg „még", aztán Gigi túlzásba vitt integetése is kicsit zavaró, szóval nem vagyunk benne biztosak, hogy mihez kezdjünk ezzel. A zsűrinek is hasonló a dilemmája, de ők a fülükre hagyatkoznak, így jó pontszámokat adnak Giginek, amit végülis mi nem bánunk. Az integetésről le lehet szokni, az angol szöveg meg úgyis olyan lesz, amilyen.

Vastag Tamás mint a középdöntők utolsó fellépője lép színpadra. Jó fej srác, jól is énekel, de ez a dal nekünk már a múltkor is túl musical-ízű volt. „Csaltam, sőt megcsaltam százszor"? Na, ezt aztán nem hisszük el Tamáskának! A szöveg nem igazán hiteles, és tele van a „nemszeretem" szavakkal („hát", „már" stb.). Szerintünk ez a dal nem mászik be az ember bőre alá (akárhogy is állítja ezt Magdi).

A pontozás izgalmakat hoz, az este talán egyetlen olyan pontját, amikor az ember odafigyel a műsorra. A zsűri szavazatai alapján ugyanis Vastag Tamás továbbjut, és holtverseny alakul ki Radics Gigi és a United között. Mi a Unitedet választanánk, a zsűri azonban Gigit nyomja tovább. Pély Barna jól viseli, szép is lenne, ha elkezdene átkozódni. Kedves nézők! Ne legyetek hülyék! Az arra érdemeseket juttassátok tovább!

Az úgynevezett extra produkciók közül az első egy teljesen értelmetlen valami. Miért nem lehet ezt a szegény kis Judy-t békén hagyni? Minek erőltetni? Playbackezni nem tud, akkor meg...?

Takács Nikolas és az MR énekkarának előadása következik, ami viszont kellemes meglepetés. Végre valaki, aki énekelni tud. Köszönjük.

A műsor végére teljesen bizonyossá válik, hogy a szavazóközönség nemhogy süket, de befolyásolható is. Ergo buta. Ennyire bedőlni valaminek, ami ennyire nem igaz? Továbbjuttatni a döntőbe a teljesen béna ByeAlexet, no meg persze az Agárdi-Pál duót? Hát gratulálunk. De  amint azt már (a náluk nagyságrendekkel jobb) Rácz Gergőnél is jeleztük, most hőn szeretett főszerkesztőnknek is címezzük: ha ByeAlex elhajózik Svédországba, mi sztrájkba lépünk. Mert hiszen milyen verseny lenne az, ahol az ember nem drukkol a saját országa versenyzőjének?

Már csak egy lehetőségünk van: hogy a döntőben a zsűri csak tényleg a legjobb négyet engedi a közönség kezére jutni, és abban ők reményeink szerint nem lesznek benne.

Szűkül a kör - A dal - 1. középdöntő

2013.02.24. - 18:00 | Orsó - Fotók: MTI fotó

Szűkül a kör - A dal - 1. középdöntő

A szombat esti láz (szó szerint értendő) megjelenésével energiánk és életkedvünk kissé alábbhagyott. Végül megállapodtunk olyan 38 C körül, és ebben a forró állapotban néztük végig az első középdöntőt. Mit is mondhatnánk? A zsűri fejhallgatót kapott, hogy jobban halljon, a műsorvezető-páros elegáns-kék öltözete talán ma volt a legideillőbb, az M1 élő adása meg megszűnt egy percre létezni.

 

Új hozzászólás