A valóság érzéki diadala - Kurátornők: Konkoly Gyula tárlata a Képtárban

Képgaléria megtekintése2015.04.24. - 17:45 | vaskarika.hu - Fotók: Büki László 'Harlequin'

A valóság érzéki diadala - Kurátornők: Konkoly Gyula tárlata a Képtárban

"Egy kis hormondopping a hétköznapi rohanásban." - Április 23-án nyílt meg a Képtárban Konkoly Gyulának, a magyar neoavantgárd kiemelkedő képviselőjének tárlata Kurátornők címmel.

Konkoly Gyula festményein szórakozó, ledér emberek - főként hölgyek - csalogatják a művészet-, valamint a nőies idomok kedvelőit. Először meglepettség, majd ámulat fogta el a látogatókat az intenzív színekkel teli, "kebelbarát" festmények láttán. Itt aztán bátran bámészkodhat férfi, nő, egyedülálló és kapcsolatban élő is büntetlenül - nem úgy, mint a strandon. A kacér fiatalok láttán az ember szinte a bőrén érzi a forró nap sugarait és kedvet kap(na) csatlakozni hozzájuk. 

Bár a kiállítás főként talán a férfi szemnek kedvez, bőséges esztétikai élményt nyújt a Képtárba látogató hölgyek számára is. Egy kis hormondopping a hétköznapi rohanásban. /Schmidt Adél/

Konkoly Gyula kortárs művészetünk egyik legjelentősebb alakja. Neki sikerült az, ami többeknek nem. Szinkronban tudott lenni a nemzetközi áramlatokkal, de elegánsan, görcsmentesen be tudta építeni művészetünk tradícióit is, és ebből szerves egész keletkezett. Ehhez járul a művész szellemessége, a többféleképpen értelmezhető motívumok felhasználása. A művek mögött alapos elméleti, művészetfilozófiai háttér van. Pályája változatos, ugyanakkor következetes.

„A XX. századi művészet után a természetelvű festészet megjelenésének oka és értelme a műtárgy verbális tartalmától, üzenetétől független vizuális esztétikai minőség, mint a mű tényleges értékének felismerése. Az eredeti kerékvágásba visszatérés tehát. Viszont, míg a Giotto-Manet folyamat lineáris, az új festészet biztosan nem az, nem tudható összefüggéseiben miféle fejlődés rejtőzik.

Engem az utóbbi 4-5 évben a nyár, vízpart, fiatalok illetve a quattrocento-Matisse-féle színezés és a Gauguin-Maillot-féle formaredukció kötött le. Ezek között bő kéttucatnyi kép, csak homok, strandlepedő, hason fekvő fürdőruhás nő, - szikár verbalitással rendelkező téma. Rejtve ezek mögött a szaporodás-végesség- végtelen sorának mindenséget alkotó metafizikája."

A sorokból kiderül, hogy a művész élvezettel és szabadon mozog a stílusok között.

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás