Kirándulástippek: fedezd fel Büköt bringával!

Képgaléria megtekintése2018.11.06. - 01:00 | Büki László 'Harlequin'

Javarészt védett útvonalon, jó minőségű kerékpárutakon, illetve kisforgalmú alsórendű úton tekertünk Bükön, a fürdői Tourinform irodától a városon keresztül, végül az ipari park mellett újra ki a fürdőre. Érintettük a város természeti látnivalóit, szabadidős pontjait, mindezt a Tourinform irodában bérelhető pedelec (akkumulátoros rásegítésű) bringával!

A bükfürdői Tourinfo irodától indítottuk bringás városi túránkat. A pedelec bringa feltöltött akksijával jóval könnyebb a tekerés, még a legmagasabb fokozatban (8) sem igazán megterhelő, sokkal inkább "suhanás-élményes" a kerékpározás. Célszerű ECO-módba állítani, így hosszabb az akksi élettartama, amivel kb. 30 km-t tudunk tekerni. Ha lemerült, az sem gond, az akkus rásegítés nélkül is hajtható a kerékpár, igaz, valamivel nehezebben, mint a hagyományos cangák. Túránk bőven belefért a 30 km-be, a végén az akksik is csak feléig merültek le az erős órányi tekeréstől. De lássuk a részleteket!

Fotópont a fürdő bejárata előtt, kolléganőnk már "irányban"

Az irányt a fürdő nyári bejárata felé vettük, és a térkövezett, minősített nordic walking útvonalon haladtunk tovább a Fürdő Étterem előtt, a kemping kerítése mentén. A térköves út végén jobbra fordultunk, amit tábla is jelzett: a Bernáth Lajos sétány árnyas fái alatt gurultunk tovább. Az aranysárga színvilág és a falevelekkel borított kerékpárút igazi szippantás volt az őszből és a kellemes, bringázásra ideális időből.

Balra kanyarodva az Európa úton indultunk a város felé, ám aki kalandvágyó, tehet egy izgalmas kitérőt a Kristálytorony felé, ami az út jobboldalán szinte kimagaslik a tájból! Ha a fürdés mellett egyéb aktív programot keresünk, mindenképpen jó döntés ezt bakancslistára tenni! Akár forró nyári napon, akár hűvösebb időben döntünk három szintjének "meghódítása" mellett, egy dologban biztosak lehetünk: könnyen nem adja meg magát! Ám a végén biztosan úgy "érünk talajt", hogy érdemes volt 90 elemét végigjárni, mert megdolgoztatott, kikapcsolt és keményen belénk véste az "ezt is megcsináltam"-érzést!

A Hotel Caramell szomszédságában található kötélpálya ránézésre is más, mint a többi. Háromemeletes (5, 10 és 15 méter), eltérő nehézségi szintekkel, kristályszerkezetben épített, 90 elemet tartalmazó, szabad bejárású - kötelező útvonaltól mentes! -, több mint 1 km-es kötélpálya, melynek oldalán még egy 15 méteres óriáshinta is található. A torony hangulata pont attól érdekes, hogy városi környezetben van, emberek, kocsik, járdák "törpülnek" alattunk, miközben érdekesebbnél érdekesebb és nehezebbnél nehezebb pályákon jutunk túl.

Jobboldalon a Kristálytorony

Mi most kihagytuk a kötélpályát, amit két évvel ezelőtt már leteszteltünk, és úgy értünk be városba, hogy a kisebb forgalmú utcákat választottuk a közműépítési munkák miatt. Így értünk el a Széchenyi utcán keresztül első "öko-kalandunkhoz", a Répcementi tanösvényhez, aminek végigjárásával a Répce-vidék varázslatos élővilágát ismerhetjük meg interaktív módon.

Keszei Balázs a Répcevidék flóráját, azaz növényvilágát gyűjtötte csokorba a tanösvény tervezésekor, míg Dr. Gyurácz József a vidék faunáját, állatvilágát mutatja be. A tanösvény a kanyargós Répcét szimbolizálja, és a Répcevidék egyenetlensége is kitűnik a környezetből. A tanulást és a megismerést interaktív táblák segítik. A több száz négyzetméter felületű tanösvényen a növényzet elrendezése és a beültetett fajok sokszínűségének kialakítása Szili Adrienn kertészmérnök munkáját dicséri.

A Répcementi tanösvény

Ezután az Eötvös parkon keresztül a Művelődési Központ előtt haladtunk el, majd a Katolikus templom parkja előtt a főúttal párhuzamos bringaúton mentünk tovább Csepreg irányába. Az út mentén, a lakótelepi játszótér melletti szabadtéri kondiparknál érdemes megállni, és akár megtornáztatni testünket!

Mi egészen a Bük végét jelző településtábláig haladtunk, a település végén visszafordultunk, és a VOG gyár melletti, jó minőségű és kisforgalmú ipari úton tekertünk vissza a fürdőre. A Napsugár Játszópark irányát választottuk jobbra, ha egyenesen megyünk tovább a VOG úton, Lócs felé tehetünk egy kitérőt.

Apropó, Játszópark! A régi Bánya-tó körül elterülő turisztikai és szórakoztató komplexum olyan zöld szabadidős pontja a városnak, ami a gyermekek és felnőttek arcára egyaránt mosolyt csal, és ahol egész évben lehet élvezni a játék és a sport örömét.

A Napsugár Játszópark tava

Az ipari út végén balra fordultunk az Európa útra, hogy a mellette haladó kerékpárúton folytassuk utunkat, ami minősített nordic walking útvonal is egyben. Egészen a Termál körútig haladtunk, az út végén jobbra, a Kneipp park és az Ökumenikus kápolna irányát választottuk a körúton. Ha balra folytattuk volna utunkat, kiérünk a Greenfield Golf 18 lyukú pályájához, amit tavaly szintén kipróbáltunk.

Bükfürdő zöld szigete a Kneipp park, ez az 510m hosszú, különböző talajú (pl. betonlap, faháncs, homok, fű, toboz, kavics, félgömbfa ) száraztaposó, amit a gyógyhely szellemiségéhez kapcsolódva hozták létre. A pálya mellett egy fűszernövény kert is található, valamint szabadtéri meditációs-és jógapontok kínálnak testi, szellemi és lelki felfrissülést. A park egyben a két minősített nordic walking út pihenőpontja is.

A park melletti kerékpárúton tekertünk vissza kiindulási pontunkhoz, a Tourinfo irodához, hogy leadjuk az akksis bringákat, aminek kölcsönzési díjairól és helyeiről itt kapunk bővebb tájékoztatást

A kb. 80 perces túra végén kellemes érzésekkel szálltunk le a bringáról, egyáltalán nem fárasztó, ám mégis tartalmas, látnivalókban gazdag utat jártunk be. Kisgyerekes családok is bátran nekivághatnak, így egy aktív és kellemes "félnapot" szabad levegőn tölthet a família, arról nem is szólva, hogy a gyerekek energiáit is "leköti" a városnéző bringatúra és az útba ejtett "okö-kitérők". Különösen inspiráló, hogy a fürdőn sok szállóvendég pattan nyeregbe, hosszabb-rövidebb túrákat téve a környéken és a városban. Velünk is előfordult a túra során, hogy kisebb "bringakaraván" haladt előttünk az Európa úton.

Természetesen választhatunk alternatív útvonalakat is, sőt, a városhatárt elhagyva is számos lehetőségünk nyílik egy kellemes napot eltölteni a természet és a jó levegő ölelésében - bringán. Ehhez informatív kiadványokkal és hasznos tanácsokkal szolgálnak a bükfürdői Tourinfo és a Művelődési Központ melletti Tourinform Iroda munkatársai.

Kapcsolódó írásaink:

Ideális, ha ide állsz! - Fotópontok Bükön II. rész

2016.06.10. - 12:45 | Büki László 'Harlequin'

Hol a legérdemesebb fotózni Bükön? Tudta-e, hogy sárga, irányba állított kis "tappancsok" jelzik azokat a fotó szempontjából látványos helyeket, ahol érdemes szemünk elé emelni a kamerát? Körbejártuk Bük-Bükfürdő tizenegy fotópontját.

Ideális, ha ide állsz! - Fotópontok Bükfürdőn

2016.06.02. - 19:15 | Büki László 'Harlequin'

Hol a legérdemesebb fotózni Bükfürdőn? Tudta-e, hogy sárga, irányba állított kis "tappancsok" jelzik azokat a fotó szempontjából látványos helyeket, ahol érdemes szemünk elé emelni a kamerát? Körbejártuk Bük-Bükfürdő tizenegy fotópontját.