Alterába Fesztivál – finis és összegzés

2010.07.26. - 01:15 | Sum - Fotók: Makrai Tamás

Lecsengett a fesztivál, kiürült a helyszín, a kemping, a nagysátor immár megkönnyebbülten sóhajtva néz utánunk, ahogy távolodó kocsink kereke alól feléröppen néhány sárcsepp. A borongós, hűvös időjárás tökéletes párhuzamban érez velünk a bokrokon csillanó harmat szomorúságával, csupán a szívszorítóan sírdogáló hegedűdallam hiányzik a képről. Ilyen kicsiből ilyen nagyot kihozni több, mint sok, számoljuk a napokat a következő alkalomig, és biztos, hogy újra eljövünk.

Szombat délelőtt nem volt az Intersparban friss zsömle. Pedig már megvolt a sajt, a felvágott, a sör a kosárban, már nem volt visszaút. Csuklónkon virító karszalagunk jelentése még nem is lehetett annyira a köztudatba épülve, hogy ilyen szívélyes reakciókkal találkozhassunk, mégis kérdésünkre az első embertől mosollyal kaptuk az információt, hogy merre van a legközelebbi nyitvatartó pékség. Sőt, miután lusták voltunk azt a 300 métert megtenni, a zsibi melletti hotdogos, akitől vettünk 9 hotdogzsemlét üresen, szintén kedves, szívélyes volt annak ellenére, hogy valószínűleg nem ez volt a legjobb üzlet számára aznap. A zsibin békás pénztárcát is vettünk. A hely megismerése a fesztivállal járó plusz - a vendéglátóegységek felmérése, környező utcák bejárása, ahol ugyancsak karszalagosok jönnek szembe - szintúgy egy fesztivál elmaradhatatlan velejárója, ama érzet, hogy a lehető legjobb helyen vagyunk, ahol csak lehetünk.

A nappali meleget már gyakran enyhítette a szél, a felhők árnyéka, és néhány hűvös esőcsepp, de még egyelőre kellemesen. A fűbe terített pokrócon elfogyasztott reggeli-ebédet követő zavartalan szieszta ide-oda cikázó, robogó által felkavart por-légkörét pedig már átszőtték egy-egy távoli hangszer beállításának hangjai. Aztán természetanya úgy döntött, pikulát kapunk mi több napfényt, ha már két napot végigsiránkoztunk a hőség miatt, és beindította a magasnyomásúját. Nyilván, hogy lássunk erre is példát, hogy milyen okos dolog is volt ez a sátorszínpad a fesztiválozók fölé. Ettől fogva viszont nem volt pardon, az eső szilánkosra mosta a hangok kavalkádját, a mi kis családunknak be kellett szorulnia a sátor alá, ha nem akart csontig átázni, de minden négyzetméter, ami alatt nem volt zuhé, többek menedékévé lett. Ami fedetlen maradt, és eddig aszfalt volt, állóvízzé lett, ami füves volt, sártengerré változott, ami kavicsos volt mocsárrá halt el, a környezet, és a körülmények alig egy óra alatt felismerhetetlenségig változtak meg. Ennek a természetes amortizációnak a közepén pedig biztos pontként állt a nagysátor, alatta biztonságosan, változatlanul, töretlenül folyt minden, aminek alatta kellett folyni, rajtunk, aminek rajtunk kellett, belénk pedig annak, amit a szervezetünk kívánt meg.

Ha történt is bármi, ami miatt nem a lelkesedés volt a látszólag uralkodó habitus bárkin, ha el is áztunk a friss égszakadásban, ha meg is csúsztunk a sárban, vagy ránk is ömlött a ponyváról az összegyűlt víz, hiába, mert ennek a napnak sem lehetséges nem pozitívan nyilatkozni a lebonyolódásáról - mert lefolyásáról ugyan lehetne beszélni, de ez annál bonyolultabb -, megkaptuk, amit megkövetelt a jóérzésünk.

Összességében pedig az idei eddig legtetszetősebb fesztiválnak voltunk részesei, és szinte haraphatóan sűrű volt egy érzés a levegőben: megtiszteltetés volt részt venni e fesztivál kezdetén. Bizonyára sokan vissza fognak térni jövőre is, a már most hőn áhított második Alterába Fesztiválra, ami napról napra közelebb és közelebb jön. Addig meg építsünk Hegének szobrot!

A fesztiválról megjelent írásaink:

Kirándulás Alterába és utazás a híg béllében - Alterába Fesztivál első napja
2010.07.23. - 21:30 | Sum - Fotók: Makrai Tamás - Képgaléria megtekintése

Hegedüs László „Hege" már az első napon lehengerelte a népet a debütáló Alterába könnyűzenei fesztivál és motoros találkozóval. A háromnapos rocktérítés a körmendi Rába Parkban az előzetes beharangozók alapján a megye egyik legnagyszerűbb fesztivál-kezdeményezéseként, az elérhető áron kapott minőség égisze alatt indult meg rendkívüli lendülettel.

Barázda és térdenállás - az Alterába Fesztivál második napja

2010.07.24. - 21:40 | Sum - Makrai Tamás - Képgaléria megtekintése

Nem, nem kapunk semmit, nem vagyunk lekenyerezve és nem vagyunk szerelmesek se, de muszáj belátnunk, hogy Hege egy igazi nagypályás szervező. Majdnem pontosan megjósolta a napi közönségszámot, és amúgy is minden a tervek szerint folyik. A második napot a plakátról, és a honlapról is lemaradt Polaroid nyitotta.

Benzinfelhő és durvanagy FÉNYesség a Borsodi Alterába Fesztivál zárónapján

2010.07.25. - 22:45 | Takács Lilla - Fotók: Makrai Tamás - Képgaléria megtekintése

Több, mit száz motoros borzolta kedélyek a körmendi főutcán, bőven kijutó égi áldás, 30Y és Kiscsillag koncert - hogy csak a legfontosabbakat említsük a fesztivál zárónapjának történéseiből. Az utolsó nap látogatottsága vetekedett a nyitóéval, ami majd' háromezer főt mozgósított egy végső „ereszd el a hajamhoz".