Attól, hogy villogtatszt, belül még sötét van...
2014.03.11. - 20:40 | Büki László 'Harlequin' - Fotó: totalcar.hu (nézőkép)

Nem egyedi eset, ha városon belül le akarnak tolni a belső sávból, ha lóerődemonstrálni akar egy ficsúr, s megvillantja mögötted a halogént. Többször is, hogy lássad: ő nem jön, nem halad, hanem rohan. Ő tép. Mert a biznisz nem vár. Vagy a botoxbébi, akinek elugrott műkönnyért a tecsóba, mert este színházba mennek - drámára! Mese nincs, rohanni kell. Ilyenkor sajnálod igazán, hogy nem a rendőr karjaiba, mert a rendőr mindig csak akkor van jelen, ha te szabálytalankodsz... Murphy kapja be.
Átlagos, nyugalmas délután, alig forgalom. 50-nel, esetleg egy halvány 52-vel "húzok" egy belvárosi főút belső sávjában. Mellettem senki, előttem alig. Hétvége van, ejtőzés van, lenyugvás van. Épp azt nézem, hogy elhagytam a 222222. kilométert ezzel a járgányommal, s ez olyan viccesen érdekes. Nem mintha kellene, de magabiztossággal tölt el a számok egyhangúsága, különleges rendje, s hogy pont ebben az állásában pislantottam rá az órára. Mókás.
Tovább haladok, nincs sebességtartó automatika a kocsiban, de lábból érzem, hogy ez stabil 50. Félmillió levezetett kilométer azért nem hazudik. Plusz trafiérzékeny az út, tehát csak finoman a gázzal! Csökken a rezsi, viszont annyit azért nem spórolok vele, hogy fedezzen egy teljesen feleslegesen kirótt bírságot.
Egyszóval ott ülök a vezetés okozta komfortérzet kellős közepén, talán picit még el is bambulok, annyira nincs semmi zavaró, amikor egy "gépcsoda", s vele nepperforma sofőrje - nevezzük Alfa Rómeónak - landol mögöttem. Fényjeleket ad, tehát nem indián. Kábé 2 méteren belül van a féktávolságot illetően - talán, hogy jobban lássam, hogy refizik -, ergo 112 Press-jelölt, ha esetleg hirtelen fékezek...
Nem fékezek, viszont tudom, mit szeretne. Azonnal, de rögtön tűnjek el előle a róla elnevezett belső - privát - sávból, de izibe'! Ha már eltűntem volna is késő, és egyébként is mi a lótúrót keresek én egy francia egyterűvel a belső sávban, ha nem tudom "nyomni neki" padlóig ?
Nem tűnök el. 50 +-2-el haladok és hiszek a KRESZ-követő magatartás erejében. Homo Naivus. Felkészülök rá, hogy jobbról beelőz és mellém áll "kommunikálni". Verbálisan is megmagyarázza, hogy egy hétvégi sofőr vagyok a csettegőmmel és hogy jobbra tartás. Tudom, hogy ez jön. Én csak egy ötöst mutatok neki a jobb kezemmel, a nullát talán hozzá tudja képzelni. Oké, önkritikája nincs, tehát nem elég, ha magára néz...
Megelőz, mellém áll, ablak leteker, mondja: jobbra tartás. Mutatom: 5(ven). Mondja: (censored) Mutatom: 5(ven). Gázt ad. Bevág elém. A leengedett ablakon bal kezét kitartva megmutatja, hogy van középső ujja. Végtagilag rendben, konstatálom. Amúgy meg gyökkettő...
További épülése érdekében:
I. fejezet - A járműközlekedés általános szabályai
36. § Párhuzamos közlekedés
(...)
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
Programkereső
Szavazás
Ön mit szeret legjobban a szombathelyi nyárban?
42% - A Savaria Karnevált.
7% - A rengeteg fagyizási lehetőséget.
8% - A sok gondozott parkot.
14% - A nyugalmat, amit a város atmoszférája áraszt.
20% - Csak az számít, hogy igazán meleg legyen.
Összesen 1913 szavazat
Új hozzászólás