Puccini-opera a Sportházban a Savaria Szimfonikus Zenekarral (jún. 12.)

2021.06.10. - 00:15 | vaskarika.hu

Puccini-opera a Sportházban a Savaria Szimfonikus Zenekarral (jún. 12.)

Helyszín: AGORA-MSH

Dátum: 2021.06.12.

Az operarajongóknak Puccini csodálatos zenéjét, a Pillangókisasszonyt hozza el a Savaria Szimfonikus Zenekar a Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas magyar karmester, Kovács János vezényletével, és Hábetler András rendezésében.

HIRDETÉS

Közreműködők:

Cso-cso-szán- Kriszta Kinga
Pinkerton- László Boldizsár
Sharpless- Káldi Kiss András
Szuzuki- Busa Gabriella
Goro- Kiss Tivadar
Bonzo- Egri Sándor
Császári biztos- Rácz István
Kate- Simon Krisztina
és a Magyar Állami Operaház Kórusa

Időpont: 2021. június 12., 19:00-22:00

Belépő: 3500 Ft

Belépés kizárólag védettségi igazolvány és személyazonosságot igazoló okmány együttes bemutatásával lehetséges! 

A japán kultúra a 19. század második felében nagy népszerűségre tett szert az európai művészet köreiben. A számos, misztikusnak tűnő tradíciója, az európai szemlélet számára szokatlan társadalmi berendezkedése írók és zeneszerzők fantáziáját egyaránt megmozgatta.

1900-as londoni tartózkodása idején Giacomo Puccini megtekintette David Belasco Madama Butterfly című egyfelvonásos színművének előadását. A darabot olyannyira szívbemarkolónak találta, hogy rögvest megkérte kiadóját, Ricordit az elkészítendő librettó jogi vonzatainak rendezésére. 1901 elején meg is kezdődhetett a munka, melyet Puccini kedvenc librettistáival, Luigi Illicával és Giuseppe Giacosával végezhetett. Szenvedélyesen zajlott a munka, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy Illica el is utazott Nagasakiba a helyszínen gazdagítva tapasztalatait a japán kultúráról, Puccini pedig a japán zenét tanulmányozta hasonló elhivatottsággal. Az opera első előadása azonban mindezek ellenére csúfos kudarcba fulladt. A lényegesen átdolgozott verzió bresciai előadása volt az, mely 1904. május 28-án elhozta a megérdemelt és máig tartó sikert az alkotóknak.

Az opera szívszorító történetében két, egymástól fényévnyi messzeségben elhelyezkedő kultúra szimbolizálja az ártatlanságot és az érzéketlenséget; a feltétel nélküli bizalom és az önző léhaság tragikus találkozását jelenítik meg. Mindezt persze korántsem didaktikus tanmeseként formálták meg a Madama Butterfly alkotói. A morális korlátokat nem ismerő, a japán lányt játékfeleségként használó dúsgazdag Pinkerton és az amerikai tisztben a végsőkig megbízó és hozzá haláláig hűséges Cso-cso-szán nyomasztó történetének fojtogató atmoszféráját a lélekemelő melódiák, a Puccinire jellemző árnyalt, lágy zenekari színek elvonatkoztatják a valóságtól és a művészet katartikus régióiba emelik.

Új hozzászólás