Bérletnyitó hangversenyére próbál a Savaria Szimfonikus Zenekar

Képgaléria megtekintése2022.09.28. - 20:15 | Büki László

Bérletnyitó hangversenyére próbál a Savaria Szimfonikus Zenekar

Négy darabot hallhat a Bartók Terem közönsége a Zene Világnapja alkalmából szeptember 30-án, a Savaria bérlet nyitóhangversenyeként. Vendégszólistaként fellép Kolonits Klára Kossuth-díjas opera-énekesnő, a Magyar Állami Operaház kamaraénekesi címmel kitüntetett magánénekese, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, a nyitóhangversenyt vezénylő Dinyés Dániel karmester felesége. Fotóink a szerda délelőtti próbán készültek.

HIRDETÉS

Műsor:

Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok - nyitány
Chausson: Poem de l'amour et la mer
-
Britten: Les Illuminations
Kodály: Marosszéki táncok

Vezényel: Dinyés Dániel
Szólista:
Kolonits Klára

Dátum: 2022. szeptember 30., péntek, 19:00

Jegyár: 4500 Ft


Richard Wagner (1813-1883) operája a mesteri szakértelmet és a művészi ihletet, valamint a művészi teljesítményhez olyannyira nélkülözhetetlen közösségi figyelmet és megerősítést állítja a középpontba. Nincs ez másképp a nyitány esetében sem, melynek zenei világa nagyszerűen tanúskodik a szerző ihlettel teli szakértelméről, el nem engedve a közönség figyelmét az utolsó, lezáró hangzatokig.

Ernest Chausson (1855-1899) francia romantikus zeneszerző műve A Szerelem és a tenger versének közel tíz éves alkotói időszaka 1892-ben ért véget. A mű két részből áll, amelyeket egy rövid zenekari közjáték választ el egymástól. Chausson később külön-külön, Le temps des lilas címmel publikálta a második rész utolsó négy strófáját.


Benjamin Britten (1913-1976) művét Arthur Rimbaud prózai szövegeire és verseire komponálta. A dalok hangulatukban, tempójukban, hangnemükben és hosszukban nagyon eltérőek. Bár a darabot eredetileg szoprán hangra írta, Britten szerint a zene természetesebben hangzik, amikor egy tenor énekli, a férfihang jobban illeszkedik a zene jellegzetes vaudevilleszerű, vidám operettvilágához.

Kodály Zoltán (1882-1967) az 1927-ben elkészült szóló zongora változat meghangszereléséhez a világhírű karmestertől, Arturo Toscaninitől kapta a legfontosabb impulzust. Bármily különös, éppen Marosszéken gyűjtött dallam nem került bele, ezek azonban műfaji-tánctipológiai értelemben mégis „marosszékiek". E népi táncokat Kodály variációs rondóformába rendezte, végül egy pezsgő finálé zárja a művet.

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás