Queen-szenvedés - The Queen Show Must Go On tribute színházi koncert a Sportházban
Képgaléria megtekintése2010.10.12. - 12:45 | Büki László 'Harlequin'
Hétfő esti programként Queen dalok az MSH-ban? Ott a helyünk! Így gondolták ezt a Csákányi-bérlet évadnyitó előadására érkezők és a jegyet váltók is. Freddy Mercury és csapata generáció-függetlenül érint meg fiatal és korosabb hallgatót egyaránt, és a Sportház zsúfolásig telt nézőtere igazolta is ezt a várakozást. Hogy ennek ellenére mégis felemás érzésekkel távoztunk? Igen, ilyen, amikor a füst (fény) nagyobb, mint maga a láng...
A budapesti Maxim Színház látványelemekben és zenei tartalomban is impozáns produkcióval érkezett Szombathelyre. Nem kisebb feladatra vállalkozott, mint a köztudottan roppant nehéz hangívű, szinte utánozhatatlan szólókkal és vokállal megtűzdelt, a rockzene panteonjánban legfénylőbb csillagként tündöklő Queen dalait "tribjútolta".
Lehetett volna ez a hétfő este kolosszális, lábdobogtatós siker, azonban hiába a projektoros-lézerágyús-füstgépes-tánckaros külcsín, ha a produkció sava-borsa, belbecse, a zene, alsóhangon is csak középszerű maradt. Súlyozottan volt igaz a hétfő esti előadásra az a kritika, hogy amit látunk, az látvány, amit hallunk, az halvány.
Nem tisztünk meszelni, mert sem zenekritikusok, sem szobafestők nem vagyunk, pusztán laikus műélvezők, ámbátor laikusságunk nem egyenlő a fogalmatlansággal, hisz a Queen repertoárját oda-vissza tudjuk, ezen nőttünk fel, így érzékenyen érintett minket egy-egy elcsúszás, hibás intonálás vagy erőtlen zenekari szóló.
A Queen mellett a szombathelyi előadás másik hívószava az előadókban rejlett. A musical színpadok ünnepelt sztárjai, Mészáros Árpád Zsolt és Serbán Attila sajnos nem léptek fel a showban, helyettük Kovács Áron, Csengeri Attila és Csordás Levente volt a maszkulin trojka, míg Koós Réka, a Megasztárban feltűnt Hien és Végvári Eszter voltak Mercury "női inkarnációi". Érdekes módon ez utóbbi triót éreztük az est során sokkal erősebbnek - a három hölgy igazi díva volt -, Mercury "primadonnás női énjét", és líraiságát szinte életszerűvé tették. Közülök is kiemelnénk Koós Rékát, aki igazi powergirl volt felturbózott frizurájával, és remek érzékkel osztottak ki rá olyan klasszikusokat, mint pl. a Fat Bottomed Girls. Arról nem is beszélve, hogy bombaformában volt, és ha alakját nézzük, akkor egyértelmű, hogy nem heti két alkalmas, hanem "all life long" fittness-bérlete van.
A Tihanyi Ákos koreografálta, másfélórás műsor a One Vision-nel nyitott, valóban látomásszerűen, és a produkció nevéhez illően a "The Show Must Go On"-nal ért véget. A két ráadásszámot viszont szívesen felednénk. A rocktörténelem talán legnehezebb és legtöbbet játszott dalában, a Bohemian Rhapsody-ban szívesen láttuk volna Tabáni Istvánt, aki szintén tagja a produkciónak, és kiválóan interpretálja a dalt, míg a szívbemarkoló záróakkord, a "Love of My Life" Hien és Kovács Áron duettjével jó végszó lehetett volna, ha utóbbi előadó megtalálja a dal megfelelő hangfekvését. Áront nagyon bizonytalannak éreztük az estén, és hiába a valóban grandiózus showelemek, ezzel az emlékkel hagytuk el a termet.
Nem Freddy Mercury orgánumát, nem Brian May egyedi gitárhangját, és nem is a jellegzetes vokált kerestük és hiányoltuk az egyébként lelkes produkcióban, hanem a varázst, az áramütést. Ugyanis ezek a dalok önmagukban is annyira jók, hogy "jóformán elég" pontosan és tisztán énekelni őket, máris hálás érte a publikum. A taps természetesen így sem maradt el, de ezt fogjuk arra, hogy a szombathelyi közönség illedelmes és intelligens színházlátogató...
Az elhangzott számok:
- One Vision
- Want to Break Free
- Somebody To Love
- Killer Queen
- Seven Seas of Rhye
- Under Pressure
- Radio Ga Ga
- Headlong
- A Kind of Magic
- Crazy Little Thing Called Love
- Hammer to Fall
- I Want it All
- Who Wants To Live Forever
- Another One Bites The Dust
- These Are The Days Of Our Lives
- Don't Stop Me Now
- We Are The Champions
- Show Must Go On
- Bohemian Rhapsody
- Love Of My Life
Programkereső
Szavazás
Ön mit szeret legjobban a szombathelyi nyárban?
42% - A Savaria Karnevált.
7% - A rengeteg fagyizási lehetőséget.
8% - A sok gondozott parkot.
14% - A nyugalmat, amit a város atmoszférája áraszt.
20% - Csak az számít, hogy igazán meleg legyen.
Összesen 1907 szavazat
Új hozzászólás
Korábbi hozzászólások
Teljesen helytálló a fenti kritika és nagyon sajnálom, hogy nem ez a hangnem az általános, ami a publicitást illeti!
Egyáltalán nem bántó, vagy túlzó, rosszindulatot sem érzek. Ami miatt írok, az az, hogy természetesen az a tény, hogy a közönséget a magyarázkodás, a mentő körülmények nem érdeklik, attól azok még vannak! :) Tudom, hogy ez nem profi, meg hogy minek internetes kritikákra válaszolni, de tetszett a írás hangneme és az igazságtartalma, ezért török szentséget.
Csak a saját dolgaimra reagálnék.
Erre az előadásra 0 db próbával álltam oda. Nem azért, mert lusta vagyok, hanem azért, mert Magyarországon élünk. Erre lehet azt mondani, hogy akkor miért vállalod el... Erre az a válaszom, hogy ez egy sorozat, aminek én a legelején vagyok, ha próbára se pénz, se lehetőség, akkor ez lesz a beugrás, túlélem valahogy. Na innentől kezdve el lehet képzelni, milyen érzés felmenni a színpadra egy begyakorolt, megkoreografált, összecsiszolt műsorban egy "soha együtt nem játszott" zenekarral, "soha össze nem énekelt" partnerrel, "soha el nem táncolt" elemekkel Freddy legkeményebb dalait énekelni. Elmondom. Bizoytalan és helyenként hamis. Ez van.
De a dolog nem itt ér véget, számomra itt kezdődik. És, aki az Arénába eljön, már biztosan mást fog látni! És hallani is! :)
Persze, tudom, hogy erre senki nem kíváncsi. De tudni sem árt, talán...
Üdv: Áron
NEVEK! Ez olyannyira meglehetősen relatív, mint a Q. együttes mindenhatósága. Halkan megsúgom, én azok közé tartozom, akik nem túlságosan kedvelik. Szóval nem vagyok annyira meggyőződve arról, hogy MÁZS annyival jobb lett volna, mint AKÁRKI:) Serbánt már többször hallottam Q- számokat énekelni, és valóban tetszettek a számok az ő interpretálásában. Egyszerre áldás és átok ugyanaz a dolog. Én például maga őfelsége F.M. miatt sem szerettem a Q. együttest, taszított a hangja és a figurája. Amiért igazán jól ezeket a számokat kevesen éneklik jól, az pont az ő személye, a nehezen utánozhatósága. A cikkben is említett Tabáninak éppen fekszik ez a produkció a hasonló hangzás miatt. Mivel nem vagyok cseppet sem elfogult a Q.nóták iránt, ezért én általában direkt élvezni szoktam, ha BÁRKI énekli őket, még a csetlésekkel is élvezhető tud lenni.
Ha pedig Áron AZ AZ ÁRON valóban, akkor respect a komment miatt:)
( Én amúgy is imádom:D )
Még egyszer respekt az őszinte háttérinfókért - tényleg meglepő volt, hogy egy előadóművész ennyire fel meri vállalni, ha ő is úgy érzi, nem ez volt a csúcselőadása, ami egyébként teljesen normális kéne legyen! :) -, köszi az elismerést a kritikáért, és a szerkesztőség nevében kívánok Neked is és a produkciónak is további sok sikert!
Üdv.,
Mogyeszt
Nekem Végvári Eszter tetszett a legjobban, akiért már a Csillag születikben is rajongtam, de most ismét bebizonyította, mennyire tehetséges!!! A lassú dala volt az előadás csúcspontja!
Szóval hajrá-hajrá, csak így tovább! :-))