Azt hiszem, hogy Tűz - Budapest Bár lemezbemutató koncert a Sportházban

Képgaléria megtekintése2011.11.23. - 12:30 | -NB- - Fotók: Büki László 'Harlequin'

Azt hiszem, hogy Tűz - Budapest Bár lemezbemutató koncert a Sportházban

Koncertszínház. Így fogalmazta meg saját produkciójukat Farkas Róbert, a Budapest Bár prímása, vezetője. Kíváncsian vártuk, hogy vajon mit takarhat ez a zenekar ismeretében, valamint hogy milyen arányokban kapunk koncertet, illetve színházat. Aztán 7 óra 10 perc körül a függönyt elhúzták, és egy színházi díszletekkel felszerelt színpad tárult elénk, közepén a zenekarral, körülöttük budapesti utcaképpel: trafikkal, boltokkal és természetesen kocsmával. Hoppá!

HIRDETÉS

Nem szokott hiányozni a humor a Budapest Bár koncertjeiről, azonban már a boltok nevei is sokat sejttettek abból, hogy itt kevés alakoskodás és komolykodás lesz: Kollár-Klemencz László például a „Lackósajt" nevű, míg Kiss Tibor a „Kiss Kolbász" névvel ellátott pavilonokban „dolgozott". A kocsmáros meg ki más lehetett volna, mint Ferenczi György. De volt még trafik is Behumi Dórival, valamint sok-sok nevettető helyzet e boltok eladói közt.

Az első dalok után rájöhettünk, hogy a zenekar és a színészek itt nem tudnak hibázni. Pontosan azért nem, mert az egész előadás annyira könnyed és az énekesek egyéniségének megfelelő volt, hogy szinte minden a produkció javára sült el. Ez annak tudható be, hogy rengeteg volt a mozgás, tulajdonképpen sosem volt olyan, hogy csak egy énekes állt a színpadon, mögötte a zenekarral. Mindig akadt olyan nevettető jelenet, amely nem engedte, hogy lankadjon a figyelmünk: egy lassú nóta vége felé Behumi Dóra elballag Kiss Tibor boltja előtt, aki a börleszkfilmekből ismert hirtelen gesztusokkal kivágja a bolt elé a „Rögtön jövök" feliratot, és Dóri nyomába ered, vagy ahogy Lovasi András, Ferenczi György és Kollár-Klemencz László törzsi táncosokat megszégyenítő mozdulatokkal, lámpákkal hadonászva átsuhan a zenekar mögött. Sok-sok ilyen és ehhez hasonló apró történés volt, amely nem engedte lehervadni a mosolyt az arcokról.


Az énekesek egyenként is mind legjobb formájukat hozták, s igazi dramaturgiai elemként Lovasi András feltűnését természetesen a lehető legkésőbbre tolták, amikor is előugrott egy facsemetével, és azt lóbálva énekelte el a Szilvafácskát. Persze a hölgyek Kiss Tibor és Lovasi esetében sikítoztak a leginkább, azonban Ferenczire, Kollár-Klemenczre, Keleti Andrásra, vagy Frenkre sem lehetett panasz, a női előadókról nem is beszélve: Németh Juci elképesztően könnyed, szemtelenkedő kislányos mozgásához tökéletesen illik a hangja és a neki választott dalok is, Behumi Dóri „A tökéletes nő" képében jelent meg, Rutkai Bori pedig egy igazi francia hölgyként tűnt fel először, bebiciklizve a színpadra. A rendes műsor utolsó nótájára aztán az egész színpadot pillanatok alatt átváltoztatták Pokollá, és Németh Juci elénekelte az Ördögtánc című dalt, a férfi énekesek pedig cilinderben ropták hozzá. Juci huhogása és „ördögi" hangjai különösen mosolyogtatóak voltak. Ezután következett a Farkas Róbert által „bejelentett" ráadás, amelyhez hozzáfűzte, hogy több is lesz.


A zenekar jó cigányzenekarhoz méltóan hibátlan volt, Farkas Róberték pedig megmutatták, hogy mindegyikük igazi virtuóz saját hangszerén. A zenekarvezetőtől a tökéletes hegedűszólókon túl mindenképpen megemlítendő, amikor a vonó szőréből kitépett és a hegedű húrlábához fűzött szőröket egyenként kihúzkodva csikart ki elképesztően szokatlan hangokat a hangszeréből úgy, hogy egyszer sem szabta el a szőrt. Nagy élményt élhetett át, aki jelen volt a tegnap esti „koncertszínházon", ugyanis a koncert és a színház elképzelhető legjobb arányú vegyítését kaphatta meg, sok humorral, öniróniával, és tökéletes előadásokkal.

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás