Bükfürdő: az újév első napján is kinyitott a Sütibank

2020.01.02. - 12:50 | vaskarika.hu

Bükfürdő: az újév első napján is kinyitott a Sütibank

Van olyan bank, ahol az év első napján is dolgoztak - Decemberben rendhagyó bankfiókok nyíltak meg egy-egy napra az ország több pontján, január első napján pedig Bükfürdőn is nyitottak egy Sütibankot. A karitatív akció részeként pénzérme alakú csokikat, süteményeket árultak.

HIRDETÉS
A karitatív akció keretében pénzérme alakú csokikat, süteményeket árultak. A bevételből üzleti és kereskedelmi készségeket fejlesztő  társasjátékokat vásároltak a szervezők többgyermekes családok számára. A Sütibank elnevezésű karitatív akciótól a szervezők azt várják, hogy erősödjön a diákok pénzügyi tervezési képessége, valamint a tudatos megtakarítással kapcsolatos érzékenységük.

Több, a közelmúltban készült kutatás is megmutatta, hogy a fiatalabb generációktól sokszor távol áll a pénzügyi információk nyelvezete, van még tér a személyes pénzügyekkel kapcsolatos tudatosság erősítésére. Bár a Nemzeti Alaptantervben a gazdasági-pénzügyi ismeretek oktatása évek óta kiemelt fejlesztésként szerepel, a pénzügyi szektornak is van szerepe és feladata az ismeretek átadásában.

A modern digitális banki szolgáltatások, mint például a mobilbanki alkalmazások vagy az interneten történő ügyintézés lehetősége sokkal egyszerűbbé teszik a napi banki ügyeket. Emellett is fontos azonban, hogy a fiatalok megismerkedjenek az alapvető összefüggésekkel, és tudatosan kezeljék személyes pénzügyeiket - mondta Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketing igazgatója.

A szakember szerint sokkal jobb a helyzet, mint 20-25 évvel ezelőtt, jelentősen javult a pénzügyi tudatosság, de még nem tart azon a szinten, mint Nyugat-Európában. A pénzintézetek is sokat tesznek azért, hogy a napi pénzügyek egyszerűbbé váljanak: a Raiffeisen Bank a közelmúltban például új, könnyen áttekinthető és kezelhető mobil banki alkalmazást vezetett be - ezt a fiatalabb ügyfelek is szívesen, és kifejezetten aktívan használják.

A Sütibank fiókjaiban decemberben több ezer „ügyfél" fordult meg, a karitatív akciót januárban több helyen is megismétlik. Január első napján Bükfürdőn, egy kávézóban nyitották meg a Sütibank fiókját. A következő hónapokban a Balaton környékén is megjelennek majd az akció szervezői. Az eseménysorozatba bevonják majd a turisztikai és reklámszakemberek által létrehozott mesehőst is, aki gyerekek és szüleik nyelvezetére is megpróbálja majd "lefordítani" az elsőre bonyolultnak hangzó pénzügyi kifejezéseket is, amelyek hasznosak lehetnek a családi költségvetés tervezésében.

Éskovács Péter, az akció egyik szervezője elmondta:  a Nemzeti Alaptantervben már évek óta szerepel a gazdasági nevelés mint kiemelt fejlesztési feladat. Az új akció metodikája is szorosan kapcsolódik az iskolában is megszerezhető ismeretanyaghoz.

Új hozzászólás