KOMPART projektzáró rendezvények a Paragvári úti Általános Iskolában

Képgaléria megtekintése2013.12.07. - 01:00 | vaskarika.hu

KOMPART projektzáró rendezvények a Paragvári úti Általános Iskolában

December 5-én tartotta TÁMOP 3.2.3.-A-11/1-2012-0106 azonosítójú KOMPART pályázatának projektzáró tárlatát a SavariART fotográfia csoport, míg másnap, december 6-án a Dokumentum Filmes csoportnak, Pasku Kata médiapedagógus tanítványainak munkáit vetítették le az iskolában.

HIRDETÉS

A projekt szakmai tevékenységével az iskolai oktatásban megszerzett kompetenciák fejlesztésén túlmenően a fiatalok olyan kulturális, kreatív értékekhez, élményekhez jutottak, amelyek hozzájárulnak tudásuk, értékrendjük fejlődéséhez és személyiségük teljessé válásához. A kreatív ipar olyan innovatív folyamatait generálták, amelyek hosszútávon befolyásolják a fiatalok pályaválasztását.

A SavariArt digitális fotográfia foglalkozássorozat célja a fényképek dokumentáló szerepének, jelentőségének tudatosításában és a bennük rejlő információk használatában fogalmazódott meg. A kompetencia-fejlesztő művészeti képzésen a fotográfia elméleti és gyakorlati lehetőségeit bontották ki Szombathely épített és természeti örökségeit körüljárva, azok történeti folyamatainak képi dokumentálásával.

A diákok megismerték és elsajátították a fotográfiai alapokat, a DSLR fényképezőgép felépítését, működési elvét, magabiztos géphasználatát, és képkomponálási és expozíciós ismereteket szereztek. Gyakorolták a tudatos fotózást, a képek utógondozását, utómunkálatok fontosságát, a fotóanyag kiállításra való felkészítését, installálását.

A képzés vezetője Büki László fotóriporter volt.


A Dokumentumfilm Csoport foglalkozások célja a tanulók látáskultúrájának megalapozása volt, és a mai médiakultúra jelenségeinek a megértése. Az életkornak megfelelő mozgóképi szövegértés képességének fejlesztése, az önálló és kritikus gondolkodás kialakítása, a mediális írás-olvasás tudás fejlesztése. Mozgóképi szövegek megfigyelése és elemzése annak tudatosítása céljából, hogy melyek a figyelemirányítás, a kiemelés eszközei. A mozgókép alkotói folyamatának megismerése, és önálló alkalmazása. A média világában található pályaorientációs lehetőségek megismerése.

Egyéni és csoportos alkotói utak bejárásával fejlesztették a gyerekek mozgóképi ábrázoló, kifejező, közlő, konstruáló képességeit. A megsokszorozódott vizuális hatások, technikai információk korában úgy a tantárgy újszerű célja lett a képinformációk közti szelekció, a tanulók kritikus befogadó magatartásának formálása, kialakítása.

Az elkészült filmek témái között szerepelt riport, filmetűd, kisfilm, és dokumentumfilm is. A filmkészítés során a tanulók a kamera "mindkét oldalán" lévő feladatokat kipróbálták. A leforgatott nyersanyagot a vágásoknál nagyon kreatívan használták fel, és nagyon szívesen szerkesztettek zenét és feliratokat a filmek alá.

A képzés vezetője Pasku Kata médiapedagógus volt. 

 

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás