Ezt kereste Magyarország 2014-ben

2014.12.18. - 00:45 | vaskarika.hu / MTI - Fotó: infocafe.hu

Ezt kereste Magyarország 2014-ben

Az év Google-keresések tükrében: mi foglalkoztatta az országot és a világot 2014-ben? Kik voltak azok, akik idén különösen érdekelték az országot? Miből keresték a netezők a legolcsóbbat, és mik voltak az élet nagy kérdései, melyekre választ vártak?

A Való Világ 6, a vb, a választások, Schumacher, Conchita Wurst és Aleska Diamond vezeti a Google idei magyar keresési toplistáit.

Az évente nyilvánosságra hozott, népszerű kereséseket összesítő listákból kiderül, hogy kik és mik keltették fel leginkább az ország érdeklődését, hogy milyen ügyek, botrányok és mindennapi problémák foglalkoztatták leginkább Magyarországot 2014-ben. A legnépszerűbb netes keresések között feltűnik többek közt Bajor Imre, a Szépművészeti Múzeum, de az is, hogy "hogyan romantikázzunk".

Rubik animEközben a világ legfelkapottabb kereséseinek idei toplistáján Robin Williams, a labdarúgó világbajnokság és az ebola foglalja el a dobogós helyeket. A Rubik-kockát ünneplő interaktív logó, amit májusban egy napig láthattak az internetezők a keresőben, a világ idei harmadik legnépszerűbb ünnepi Google-logója lett.

Idén először diagramokkal, magyarázatokkal is körüljárják az év világszerte legérdekesebbnek bizonyuló témáit, híreit. Olvashatnak a keresések tükrében például Robin Williams haláláról, Conchita Wurst felemelkedéséről, a Malaysia Airlines MH370-es járat eltűnéséről, sporteseményekről, hírességekről és még számos egyéb témáról.

A keresőóriás minden év végén bemutatja a keresési toplistákat. A Google a keresőbe világszerte évente beírt több ezermilliárd kifejezést összegzi, az így születő keresési toplisták pedig minden évben tükröt tartanak az egyes országoknak és az egész világnak. A népszerű kereséseket kétféle módon mérik. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy összetettebb statisztikai módszerrel az év új kedvenceit, érdekességeit, feltörekvő sztárjait azonosítják. Ehhez az év "felkapott" kereséseit szűrik ki, melyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben ugrott meg a keresések száma úgy, hogy ez a fokozott érdeklődés huzamosabb ideig fent is maradt. A keresési toplisták elkészítéséhez anonim, statisztikailag összesített keresési információkat használnak.

Az internet elterjedésével együtt alapvetően változott meg az információszerzés módja is. Ezt jól jellemzi, hogy ma már havonta több 100 milliárd keresést indítanak a Google keresőben. De még így is 100 Google-keresésből átlagosan 15 olyan van, melyre korábban még soha senki nem keresett.

Új hozzászólás