ELTE-SEK: Fókuszban a duális képzések fejlesztése

2017.06.17. - 00:15 | Merklin Tímea

ELTE-SEK: Fókuszban a duális képzések fejlesztése

Megtartották a „EFOP-3.5.1-16-2017-00012 - Felsőfokú duális képzések fejlesztése a Nyugat-Magyarországi peremvidéken” című projekt nyitókonferenciáját az ELTE Savaria Egyetemi Központban 2017. június 16-án. A pályázatot az ELTE Savaria Egyetemi Központ és a Soproni Egyetem konzorciumi partnerségben valósítja meg. A konferencia célja a duális képzések fejlesztésének és regionális szerepének bemutatása a pályázat célkitűzésein keresztül.

HIRDETÉS

A projekt összesen hét alapképzési szak duális képzésének fejlesztésére 357,83 millió forint európai uniós támogatást nyert az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretében. Célja az oktatási és képzési rendszerek munkaerő-piaci igényekhez való igazodásának javítása, a tanulásból a munkába történő átmenet megkönnyítése, felkészítés a céges, partnerszervezeti környezetben való munkavégzésre.


A rendezvényen a világbajnok ugrókötelező Bánhegyi Adrienn, az ELTE Savaria Egyetemi Központ volt testnevelés - angol szakos hallgatója, Magyarország Európa-szerte kedvelt turisztikai imázsfilmjének szereplője mutatta be Csárdás című showműsorát a konferencia résztvevői számára. Dr. Németh István ELTE SEK rektorhelyettes és prof. dr. Németh Róbert SOE tudományos és külügyi rektorhelyettes köszöntötték a szakmai érdeklődőket, majd Majthényi László, a Vas Megyei Közgyűlés elnöke beszélt a turisztikai fejlesztések regionális szerepéről.




Az ELTE SEK pályázaton belüli helyét és tevékenységét dr. Tóth Gábor, a projekt szombathelyi szakmai vezetője vázolta fel előadásában, a pályázaton belül kialakítandó partnerségről és a turizmus fejlesztéséről pedig dr. Németh Sándor, Bük polgármestere tartott prezentációt. A térség természetes igényeként a turizmus-vendéglátás BA szak akkreditálását és elindítását tervezi az ELTE SEK Szombathelyen, egészség- és sportturizmus, valamint vallás- és zarándokturizmus specializációval. Fő céljuk, hogy a nyugat-dunántúli régió, elsősorban Vas és Zala megye turisztikai szereplőinek elvárásaihoz és a térség társadalmi céljaihoz igazodva megteremtse a szombathelyi turizmus-vendéglátás alapképzés területén a duális képzési rendszer alapjait. A képzésben duális partnerként vesznek részt a nyugat-dunántúli régió legnagyobb gyógyfürdői, többek között Bük, Sárvár, Hévíz és Zalakaros.


A konzorciumvezető Soproni Egyetem részéről Dr. Fábián Attila dékán előadásában kifejtette, hogy a térség munkaerőpiaci keresletét tekintve igen nagy szerepe van a gyakorlatorienált közgazdászképzésnek, azon belül is a turizmus-vendéglátás képzésnek. Ennek megfelelően egészségturizmus, szálloda és vendéglátás, ökoturizmus illetve kulturális örökség turizmus modulokkal, a térség meghatározó turisztikai szereplőivel kötött partnerségekkel igyekeznek a turizmus-vendéglátás képzést a térség valós turisztikai kínálatához igazítani. A projekt keretében a Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Karon fejleszteni kívánják a 2017 szeptemberétől induló duális képzést a turizmus-vendéglátás és a pénzügy és számvitel alapszakokon, illetve a gazdálkodás és menedzsment alapszak duális képzését bevezetni.


Műszaki területen prof. dr. Horváth Béla és dr. Jánosi Endre fogalmazták meg a szombathelyi duális műszaki felsőoktatási képzés fejlesztési céljait, a géptervező irányultságú gépészmérnöki MSc szak létrehozásának tervét, amely várhatóan a 2018-19-es tanév második félévétől indul az ELTE Savaria Egyetemi központban, régi és új partnercégekkel.


A Soproni Egyetemről dr. Németh Gábor, a projekt szakmai vezetője tartott előadást átfogóan a SOE projektrészéről. Hangsúlyozta, hogy a Soproni Egyetem célja olyan differenciált és komplex intézményi oktatási rendszer fejlesztése és működtetése, amelyek közép-, és hosszútávon szolgálják a térség - és a faipari képzés esetén az ország - gazdasági fejlődését. Előadásának második részében a Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar gondozásában lévő, faipari mérnöki és a térség igényeihez alkalmazkodó mechatronikai mérnöki alapszakok duális képzéseinek továbbfejlesztésnek szükségességét mutatta be.

Új hozzászólás