Az én Szombathelyem - A hét képe - 2010/41

2010.10.24. - 12:30 | Büki László 'Harlequin'

Az én Szombathelyem - A hét képe - 2010/41

"Melyik nép írta fel mostanában nevét így, hogy aranyat adott kezébe Isten ujja? S mely nép beszélt így önmaga nevében, mint angyal, mikor a harsonáját fújja?" - Sinka István versével emlékezünk a forradalomért 1956-ban életük áldozó hősökre. A szabadság eszméjéhez, e nemes ügyhöz az 56-osok terén készült fotó "helyesel" képileg. Sorozatunkban Szombathely egy-egy látképét, objektumát, érdekes aspektusát tesszük közzé heti bontásban. A képhez gondolatébresztő, vagy általa indukált verset illetve prózát társítunk, s egyben kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére is!

HIRDETÉS

Sinka István: Üdv néked ifjúság

Üdv néked Ifjúság! Üdvözlégy magyar nép!
ki lángban és vérben születtél meg újra
három nagy éjszakán vad ágyúdörgésben!
Melyik nép írta fel mostanában nevét
Így, hogy aranyat adott kezébe Isten ujja?
S mely nép beszélt így önmaga nevében,
mint angyal, mikor a harsonáját fújja?
Bús igájának fájára írja hát,
s mint annyiszor a megsárgult ezer évben
Vérrel és vassal tanítja zsarnokát. 

Új hozzászólás

Korábbi hozzászólások

Bubee 2010.10.24. - 14:51
miért nem éles?
Bubee 2010.10.24. - 19:09
Akár itt is válaszolhatott volna, nem csupán facebook-on.
Hiába a 2000-es ISO, a remek záridő és rekesz, akkor is életlen. A szerkesztésben is találnék kivetnivalót. Vannak jó képei, bár a 10-20as obit is tudni kell használni. Kellemesebb lett volna egy jól megszerkesztett éles kép, hasonló üzenettel.
BLH 2010.10.24. - 19:55
Hiába provokál kedves Bubee, érje be a facebookos válasszal... önnél autentikusabb (értsd: szakmailag hiteles) emberek véleménye számomra fontosabb. Ők ott ezt meg is tették. Az ön esetében az ellenkezőjét mi sem bizonyítja jobban, minthogy olyannyira nem ismeri a 10-20as "obi" tulajdonságait, hogy ezt a képet azzal készültnek hitte. Teleobjektívvel készült, teljesen kitekert tubus mellett (250mm). Ha ez mond valamit, akkor tartsa ki kézből 1/10 mellett... :))) A kép üzenete - tekintettel az eseményre - sajnos elsikkad kicsinyes meglátása mellett, ami kimondottan szomorú. Egyébként az október 23-i beszámolónk képgalériájában talál egy "élesebb" verziót, aminek más a perspektívája, mint ennek a képnek, bár ugyanúgy az utcatábláról készült...

A 10-20as objektív használatra itt láthat "referenciákat"...
http://vaskarika.hu/galeria/kepek/1003/

S ha már a facebook profilomat is ily sűrűn nézegeti, akkor javasolnám az ott található albumokra tett kommentek és fotók átolvasását is. :)

Tisztelettel, Büki László
Bubee 2010.10.24. - 21:29
Tisztelt Büki László Harlequin!

Nem provokáltam, azt észrevenné. Csupán vártam egy választ, hogy miért életlen az Ön (nagybetűvel) által készített és kiválasztott "hét fotója".
Továbbá azt sem írtam, hogy a Sigma 10-20-szal készítette volna a képet, csupán utaltam pár korábbi képére.
Nem hinném, hogy az ismerősök, non-autentikus (értsd: nem hiteles) barátok véleménye, hozzászólása mérvadó lenne.
És még mindig tartom azon véleményemet, hogy egy éles, jól megszerkesztett fotó, hasonló háttértartalommal kellemesebb lett volna.
Maradok továbbra is olvasója.
BLH 2010.10.24. - 21:44
T. Bubee! Itt a FB-os válaszom lényege, nem biztos, hogy az olvasók többsége fejvesztve beírja a keresőbe a nevem, hogy az ottani válaszom olvassa. :))

Szerintem jelen esetben ez a legkevésbé fontos a fotót illetően, hogy éles, vagy sem. Sokkal inkább az üzenete ( 56 OK! ). Kellett piszmognom vele, mire a szél hatására a zászló épp úgy takarta ki az utcatáblát, hogy az 56-osok tere feliratból annyi látszódjon csak, amennyit akarok. Szokták mondani, hogy a jó fotó fejben dől el. :) Meg a jó ügyek is. Ez nem túl jó fotó, de van üzenete és jó ügyet szolgál... most egy kommentelőnek kezdjem el ezt magyarázni, hogy mitől nem éles egy 2000 ISO mellett, 1/10, f4 paraméterekkel készült fotó? :))

Az ünnepi műsor közepén pedig eléggé illetlen lett volna a tér közepére állnom, egyrészt mert a fotós lehetőség szerint maradjon "észrevétlen", másrészt mert nem fújt annyira a szél, hogy pont középről így kitakarja a zászló a feliratot... mindenképp kicsit jobbról kellett közelíteni a témához.

Részemről ennyi, természetesen a negatív kritikából is lehet tanulni! :)
Üdvözlettel, BLH
Bubee 2010.10.25. - 14:50
T. BLH!

Köszönöm válaszát. Jelezném, hogy "sem rokona, sem ismerőse nem vagyok" facebook-on, csupán rákerestem Önre.
Visszatérve az Ön által kiválasztott "hét fotójára". Nem tudom, milyen objektívet használ, VR-est vagy sem, de azt hiszem, nem nagy tudomány még a 250-es végével sem egy mozdulatlan utcanévtáblát lefotózni - és a 2000-es ISO-t sem értem. Még egyszer hangsúlyozom, hogy nem az ötlettel és a témával van gondom, hanem az elkészítéssel.

Megnéztem továbbá az Ön által említett másik galériát is. A több bemozdult, homályos fotó mellett nem tiszta, hogy a vörösszem-effektus miért nincs eltüntetve? (57. kép).

Azt hiszem, hogy Ön, mint fényképezőgép-tulajdonos és használó egyetért azzal, hogy egy fénykép elsősorban ott kezdődik, hogy éles, egyenes, a témán van a fókusz, nincs kiégetve és nem zajos. Ez után jöhet a háttértartalom és a látásmód.

Bízom válaszában, maradok:

B
BLH 2010.10.25. - 15:04
Ha nem gond, a további válaszoktól megkímélném... Elmondta, amit akart, én meg elolvastam, válaszoltam. A továbbiakban viszont érdektelenné vált a szememben, mert a szándéka egyértelmű... Ezt az olvasók is látják, privát írják... Jó fényeket önnek is. Feltéve, ha fotózik.
fotobuzi 2010.10.25. - 18:53
Nekem teccik a kép, illik az ünnephez, aktuális. Van hibája, de hangulatos, kellett hozzá fotós szem, és némi munka mire összejött.
Ezt a képet szerintem nem egy mezei "fényképezőgép-tulajdonos és használó" lőtte, hanem egy jó fotós.
Régóta fotózom, de azért nem adom közre képeimet, mert nem szeretnék róluk kritikát kapni, amik esetleg elvennék a kedvemet, bár néha hasznosak is lehetnek. Nálam szigorúbb kritikus úgysem lenne.
Nekem elég, ha nekem tetszik, nem szeretem utólag bütykölni a képeimet, csak amennyi feltétlenül szükséges, mert sajnálom rá az időt. Inkább terepen vagyok, és fotózom.
Kívánom, más is leljen sok örömet hasznos hobbijában.
Keidzsi 2010.10.25. - 19:02
Hááát szerintem semnemjó.... fúúú, Harle, hogytutttál illlen képet csinányi Teeee.... há' koszos a tábla sarka, meg kopott a borderje, oszt mé' nem tusáltad re ki aztatat, hö? Meg a magyar zászló sem balrú jobbra megy a zödbű pirosba, hanem főrű le vagy lerű fő... aztaterem búráját, má, nnnno. Ehöz evidenciálisss, hogy 56-os orbit kellett vónya hasznyáni! Há' mééénem úccsinyátad??? Mosválaszojjá hatucc!!! :-D
Pikturkász 2010.10.25. - 19:30
Harle, miért nem ***od le, látod, hogy semmi mást nem akar, mint alattomosan kritizálni. Ez a legveszélyesebb fajta, intelligens, és úgy csomagolja a mondandóját, hogy épp annyit sértsen vele, amennyivel még nem bunkó. Pedig az, csak igyekszik leplezni sunyiságát. Bevett fogás újságírói körökben, és ő nem egy sima hozzászóló.

Miután nem válaszoltál neki itt, meghivatkozta a facebookodat. Szerinted normális, hogy egy olvasó a profilodat sasolja, hogy na, ott válaszoltál-e? Vagy ha ott találkozott a megosztással, akkor miért itt érezte fontosnak a hozzászólást, miért nem ott, ahol már mások hozzászóltak, tetszést fejeztek ki? Azért, mert tetűláda, kötözködő kis ***. :-))) És ezt többen olvassák, mint a profilod, gondolta most észt oszt.

Próbálja a szakértelmét fitogtatni, de látszik, hogy teljesen dilettáns, olyan logikai bukfencekbe fut bele, amiket valószínű a facebookodon olvasott, vagy épp lehet, idézőjelesen kedves ismerősöd. Ugyanis honnan a fenéből tudhatna a 10-20as Sigma objektívedről, amit csak úgy felhoz az első hozzászólásában? Ezt írja:
"bár a 10-20as obit is tudni kell használni"

Erre fel te írod, hogy teleobjektívvel készült, 250-es értéken.
Erre ő:
"azt sem írtam, hogy a Sigma 10-20-szal készítette volna a képet, csupán utaltam pár korábbi képére."

Ez egy kötözködő idióta, még abba is belekötött ezzel, ami nincs is a cikkben, a korábbi képeidet is minősítette. Hagyd a fenébe, ez egy hülye luzer, aki remeknek tartja az 1/10 záridőt, de fingja sincs, hogy milyen kitartani teljes tubus mellett. :-)))) Akinek csak az éles fotó a jó fotó, az nem vitapartner, az egy absolute beginner, aki valami tudást összeollózott valahonnan, és ha a életlenség már lecsengett, akkor előjön a pirosszemmel. Az ilyennek kurvára mindegy, hogy van ezer más fotód, ez most elhatározta, hogy beléd köt. Ilyen idióta barommal van tele a net, akik nem alkotnak, névtelen senkik, nyomuk sincs a neten, nemhogy produktumuk, ami értékelhető, véleményezhető lenne.

Ez neked vitapartner? Te hülye vagy? Szard le, mert ennyit érdemel.
BLH 2010.10.25. - 19:39
Húha... :)))) Azt tettem eredendően, köszi, de szerintem neki jobban kellett a nyilvánosság. ;)
Keidzsi nem tudom, szakmaiatlan vagyok, és ugatom a Holdat! :DD Piros szemmel! ;))))
Keidzsi 2010.10.25. - 21:14
Vauuuuuuuúúúúúúúúúú!!!!!!! :-D
Ildi cica 2010.10.25. - 21:59
Bubee, Te sötétben bujkáló ellenforradalmár. Ne foglalkozz a kritikád kritikájával, hanem viríts egy saját képet.
BLH 2010.10.25. - 23:27
Bubee! További véleményét az info@vaskarika.hu címen várom.
Makrai Tamás 2010.10.26. - 07:28
Nos, akkor mint a bizonyos bejegyzés áradat elindítója, én is hozzá fűznék pár dolgot.. Alapvetően két dolgot nem értek: egyik, teljesen ismeretlenül - az az se engem, se BLH-t ismerve - hogyan asszociált a bejegyzésből a fotóra. Csak olyan csaphatott le erre, aki ott volt, és mindkettőnket ismer, egyikünket biztos. A másik, honnét tudná egy ismeretlen az objektívod - márkájáról, mert a gyújtótávot még egy nagyon szakmabeli megtudja mondani egy fotóról, de a márkát nem.

Egy fotó attól jó, hogy van mondanivalója, belső tartalma és gondolkodásra késztet. Nem csak a tűéles kép a jó fotó - mint ahogy Arnold is írta FB- n, nem studiofoto, hanem külső körülmények között készült. A 56-ok terén elég gyér fényviszonyok voltak - 10D-vel , állványról 1/20 f4-en, iso400, 35 mm - akkor ehhez vegyünk egy 250 -es gyújtótávot, ahol akár már a lélegzetvétel is sokat jelent 1/10-es záridő mellett - tapasztalatból mondom.
Végül, nekem korábban azt "tanították", hogy egy fénykép inkább legyen minimálisan életlen, mint zajos.
Keidzsi 2010.10.26. - 08:22
Csak hadd fűzzem hozzá Tomihoz az én véleményem: egy fotó akkor jó, ha tetszik... :-)
...következménye: ha nem tetszik, akkor nem jó...
...folyománya: ha nem tetszik, attól még lehet jó... másnak...
...kiegészítése: ha másnak tetszik, attól még nekem nem kell, hogy tetszen... (ezt jól írtam? vagy tessen?)
...végül: ha nem teccik, akkó ne nézzed, oszt maragggyá csendben..., ha nem kérdeznek...
rece 2010.10.27. - 21:45
Tisztelt Büki László!

Tényleg létezik olyan szakember,aki minden vicc nélkül azt állítja,hogy az Ön fotói jók?
Ön egész komolyan úgy gondolja, hogy egy tökéletes fénykép a tartalomnál kezdődik? Ennyi erővel minden amatőr is zseniális fotós, hiszen azt magyaráz bele a kis otthoni képeibe, amit csak akar. Jól értem, Ön fittyet hány a technikára? Tartok tőle, egy "hét fotója" legyen technikailag és tartalmilag is makulátlan.
Önnek itt sok kedves ismerőse szólalt fel, az Ön érdekében, ami rendjén is van. De a kritika nem az Ön személyét illeti, hanem a kivitelezést. Építkezzen belőle és gondolkodjon el egy komolya hangvételű fotós tanfolyamon.

Tisztelettel kívánok szép fényeket!
BLH 2010.10.27. - 21:56
Köszönöm!!!! :DDDDDDDDDD Majd igyekszem felnőni... :DDD Végülis "csak" több százezer fotót készítettem, amiből egy alapján véleményt alkot(nak). Gratulálok a következetes vélemény nyilvánításukhoz, további kellemes agyvihart... :DD
vidaotone 2010.10.27. - 22:18
Látni tanulni és ízlést szerezni tanfolyamon nem lehet. Minden igazi érték autodidaktáktól ered. Születni kell szerencsésen, felismerni és kihasználni az ajándékot. Aki nem ismerte még fel miben jó az járjon tanfolyamra, és vastagítsa a "profik" bukszáját.
Nemmellesleg nekem ötvenhat pontosan ilyen homályos cucc, mint ez a fotó, és nem én tehetek róla. Nálam tíz pont Laci, és asszem ennyi elég is erről.
rece 2010.10.27. - 22:19
:)

Agyvihar? Ahogy elnézem,itt Ön az, aki picit pipa. Jó ideje foglalkozom fényképekkel, így nem állt módomban pusztán erről az egy szem képéről leszűrni mi rejlik Önben. A furcsa az, hogy a meglátásai jók, sőt némelyik igen tetszetős. Csak az, amit meglát, nem tudja a képen visszaadni. Pusztán picit szeretnék visszavenni az Ön által mutatott - és bocsássa meg nekem a szót - nagyképűségéből. Ugyanis egy fotós legyen alázatos. Én Ön nem az. EZ látszik a képein. Egy tömegfotó ezredjére is tömegfotó. Ezredjére is minden apró részletre oda kell figyelnie!
Ne aggódjon, pontosan ismerem az Ön pályafutását.
BLH 2010.10.27. - 22:25
Köszönöm!!!!! :DDDDDDDDDDDD További kellemes vizslatást a pályafutásomat illetően!! :DDD Csak azokat követik ilyen árgus szemmel, akiket ÉRDEMES!!!! :DDDD Ennél jobb visszaigazolást nem is adhatott volna!! :DDD Szabadna a "becses" nevét, hogy mi is és az Olvasók is képbe kerülhessünk Önnel, fotós kvalitásait illetően? UGYE MINDENKI KÍVÁNCSI rece kollégára? :DDDDDDDDDD
Kocsis Tamás 2010.10.27. - 22:31
vihar egy kanál vízben, azaz hogy válik Buborék recéssé...
Harle, azt mondom, hogy sokkal többet tettél le az asztalra annál, mint hogy ez a sztori neked egy mg-mal is több energiádat elfogyasszon!
Ahogy az angol is mondja: critics are so smart...
Én szívesen tanulok nálam jobbtól, ahogy -gondolom- te is. Ehhez már csak két feltétel hiányzik: 1. a kritikus neve 2. a referenciája, ami bizonyítja, hogy tényleg jobb...!
Ezek hiányában a "szakmaisága" pusztába kiáltott szó, reakcióra méltatlan.
tudor 2010.10.27. - 22:31
:) rece kolléga recepciós egy hajléktalanszállón, ahol van internet. :)
Kocsis Tamás 2010.10.27. - 22:37
csak azt nem tudjuk, hogy rece Fic-e?
BLH 2010.10.27. - 22:39
Tamás, Vidus - egyetértek & köszönöm! Viszont valahol meg "hálával" tartozunk rece/Bubee kommentelőknek, hisz sokat tesznek azért, - önhibájukból!! ;))))) - hogy a látogatottságunkat növeljék! :))))) Nézzük a jó oldalát!
tudor 2010.10.27. - 22:45
"Ugyanis egy fotós legyen alázatos. Én Ön nem az. " - ez meg biztosan freudi elszólás volt rece kolléga részéről... :)
Kocsis Tamás 2010.10.27. - 22:45
Őszinte legyek? Ezt a cikket meg sem néztem volna másképp! Bocs! Recefice bub bub bub...
Krisztin 2010.10.27. - 22:52
Engem is csak a dögszag vonzott...
Bubee 2010.10.27. - 23:09
Nem tenné vissza a hozzászólásaimat? Azt hiszem, azokkal sem Önt, sem a médiát nem sértettem.
BLH 2010.10.27. - 23:14
Bizony, hogy nem. Világosan megmondtam/kértem itt is és kb. 10szer emailben is, hogy ott írja meg, és szívesen találkozom Önnel. Végre megértette... bár a vehemens ellenszenvét azóta sem értem, miért akar "párbajozni"...
Kocsis Tamás 2010.10.27. - 23:14
Csak a jóérzésünket. Tisztelt Bubee! A továbbképzését elolvastuk ( még úgy is, hogy a kritikájához a nevét sem adta, bár ez egy intelligens lépés lett volna Öntől). Megtisztelne minket azzal, hogy most már nem szerepel tovább? Végtelenül kellemetlen. Vagy ha igen, legalább mondja el, mi a célja?! Köszönöm!
Bubee 2010.10.27. - 23:18
Ki az a Kocsis Tamás? És akkor mit keres az oldalon az "Írd ide a véleményed" rész. Ne tegezzenek, egyrészt. Másrészt, írtam a véleményem. Bár, az Önök döntése minden, de ennyire egyoldalúak és ellenszenvesek ne legyenek az olvasókkal. Én is az vagyok, de ezt említettem. A családom is. És attól, hogy Ön/Önök párharcot véltek felfedezni, nem történt bennem semmi. Ugyanúgy nézem a híreiket, a galériákat. Egy puszta kérdésnek indult, tessék feljebb görgetni.
Ropi 2010.10.28. - 08:21
Egyetlen életlen kép miatt minősíteni egy kiváló (és alázatos) fotós munkásságát nem szégyen? Harle meg a fotóstanfolyam? Esetleg ha ő lenne az oktató.
Keidzsi 2010.10.28. - 21:13
Amondó vagyok, Harle, mennnyünk, igyunk egy sert, oszt maj' ottan jól kiképezlek fotóságilag témábú, hogy többbé sosemnecsinjjá ijjjet életlenségvel... jó??? :-)
Ákos 2010.10.28. - 21:33
Ezen a képen szerintem nem zavaró az életlenség.

Bubee: "és a 2000-es ISO-t sem értem" azért használt ISO2000et mert gyanítom BLH ezt tartja annak a legmagasabb értéknek amin még megfelelő minőségű a fotó, zaj szempontjából a gépén. Ha szokványos alacsony értéket használt volna akkor az 1/10ed záridő sem jött volna ki. Csak arra akarok utalni hogy a "Hiába a 2000-es ISO, a remek záridő és rekesz" 1/10 záridő bazira NEM "remek" még egy nagylátóval sem, kivéve ha állványt használunk. A rekesz meg gondolom a legtágabb volt, ami megint csak nem "remek".
Tisztelt Bubee én meg azt nem értem, hogy Ön miért nem érti, amit a fotózással foglakozók általában értenek, hogy ISO 2000nél az 1/10ed siralmas, *** rossz vagy mondhatnánk brutál *** fényviszonyokat jelent, nem "REMEK"-et! Tele250mm-hez ha nincs képstabilizátor akkor aps-c szenzoron 1/400ad, ha van akkor a 1/60 - 1/100 számít REMEKnek.

Végszó: Mindenkinek jó fényeket kívánok, pláne ha kikapunk egy ilyen visszanemtérőalkalmas témát.
Ákos 2010.10.28. - 21:34
:-) A francba pont a vicces részeket kicsillagozta az oldal :-)
BLH 2010.10.28. - 22:05
1/30ad volt a záridő (no nem mintha sokat számítana), elhibáztam, csakhogy ne ezen lovagoljon Bubee újra..
arnold78 2010.10.30. - 15:47
Bubee - teljesen mindegy, hogy életlen a kép vagy sem, itt nem ez a lényeg ! Ha riportfotós volnál (vagy legalább egy keveset értenél hozzá), megmosolyognád magad szerintem..... ennyi
HáKá 2010.10.31. - 12:01
Tetszik ez az összeesküvés elmélet, hogy más újságíró fogja magát és irigyelve a vaskarika 500 látogatóját (a néhány szerzőt és az ő néhány ismerősüket nem számolva), nekiál lehúzó kommenteket írni. Szerintem életszerű. De legalább a főszerkesztő örül és él a legolcsóbb bulvár eszközeivel, hogy kulturát népszerűsíteni hivatott oldalát mindenfelé belinkelgeti, hogy a "botrány" miatt legyen 520 látogató is. De lehet hogy saját maga a lehúzó ember hiszen gyakran élnek ezzel a lehetőséggel a "népszerű" portálok. De lehet hogy nem. A kritika viszont jogos, hiszen itt mindenki olyan tökéletes és ha valaki kritikus hangnemet üt meg azonnal öten írnak személyeskedő hangú válaszokat. Lehet, csak akkor itt nem lehet hibázni még vörösszemeket sem a képeken hagyni, mert jön egy Bubee, aki gyorsan kiakaszt egy labilis idegrendszerű főszerkesztőt. Különben itt a fotók általában tényleg jók, a cikkek általában csapnivalók a stílus viszont kifejezetten ellenszenvessé teszi az oldalt. Sajnos fejétől bűzlik a hal. Ha hülye az olvasó, akkor is mosolyogni kell, mint a hülye vendégnek a vendéglátásban. Na ehhez kéne az itt íróknak egy tanfolyam, nem a fotózáshoz. Most várom hogy mindenki nekemessen. :D
BLH 2010.10.31. - 12:45
Felesleges, elég ha az olvasók szimplán átnéznek a kisstílű butaságán... :))))

Önre is igaz az - ha már ily kedvesen sérteget, de név nélkül, ez úgy látszik önbizalmat ad -, hogy szakmai hozzáértéstől nem zavartatva teszi meg hozzászólását. Eddig is "linkelgettünk" közösségi portálokra, szinte minden cikkünk kinn van, ennek köze nincs ahhoz, amit érvként felhoz. Nem emiatt van 1500-2000 látogatónk (bár érdekelne, hogy mitől ilyen bátor/botor a látogatókat illetően... illetve sejtjük, nyilván full jóindulatból, kis bérkommentelő). Ha csak a képpel lenne gondja és korrekt, észszerű kritikát adna, minden felhangtól mentesen, akkor nem okozna gondot annak elfogadása részünkről. Csak sajnos belemagyaráz mindent, médiafogásokat, statisztikát, idegrendszert, ezenkívül csapnivalónak minősít egy Minőség-díjas portált, amit a SZAKMA ítélt annak, akkor úgy gondolom, csak egy piti (idegbeteg :D) bérenc, akit épp a konkurens médium seggelyuka pukizott ide, köpködni. :D
Keidzsi 2010.11.01. - 09:04
úgy látom, a magyaroknak sosem lesz békéjük '56-tal... ez van... :-)
Bubee 2010.11.01. - 19:25
"csak egy piti (idegbeteg :D) bérenc, akit épp a konkurens médium seggelyuka pukizott ide, köpködni" - gratulálok a főszerkesztői hozzászóláshoz!
Horváth Diána 2010.11.02. - 20:59
Tisztelt Vaskarika!

Alapvetően szombathelyi vagyok, annak vallom magam, igaz több, mint 10 éve Budapesten lakom. Pont ennek kapcsán, több szálon igyekszem képben tartani magam, hogy mi minden zajlik Vas megyében. Remeknek tartom, hogy létezik a vaskarika.hu. Gyorsan képbe kerülök, minden témában.

Taknyos 25 éves vagyok,aki most NEM kioktatni kíván. Inkább megijedt, hogy mi folyik itt. Háttérbe szorult minden? Átment az oldal személyeskedésbe?

Kedves Büki Úr! Ön hol él? Bérencek? Konkurens média segglyukai? És kultúrát kíván közvetíteni? Megjegyzem, én nem szeretem az Ön képeit, de ez az én magán véleményem. De attól, mert valaki kritizálja (legyen az amatőr,profi,akármi..) nem kéne idáig süllyedni. Nem veszi észre, hogy mennyire alpárivá lett a stílusa pár hozzászólás alatt? Legyen úrrá saját magán és engedje el a füle mellett az ilyen Bubee-kat, ha annyira biztos a munkájában. Könyörgöm, Ön egy főszerkesztő, nemde? Olyan, mintha nem lenne tisztában azzal, mi is az az internet, felhasználónév stb. Ez "csak" (Hálás lennék, ha ezt nem értené félre, ugyanis mint mondtam, szeretem a vaskarikát!) egy megyei portál. Gondolkodjon már! Mi lehet, mi van egy szélesebb közönséget kiszolgáló oldalon? Ott hány barom áll neki TÉNYLEG arcoskodni, kötekedni? Ráadásul napokig, hetekig...
Legyen már észnél, kedves László! Peregjen le Önről az olyan kritika, amit nem tart jogosnak. (Itt újfent megjegyezném, hogy én nem vagyok a rajongója!)

Meg lehet nyugodni, fent olvasható a nevem, a korom. Ha esetleg a lábméretembe is belekötne valaki, akkor inkább totózzon. :o)

Nem tudom elhinni, hogy az erre a hétre választott kép a "fricskázóknak" szól!!!? Nem is értem. Egy kulturális oldal idáig elmegy? Erre pazarolja a betűket? Ér ennyit egy kritika? Mit csináltak egy hétig? Összeültek, hogy hogyan lehet visszavágni egy Bubee-nak? Gratulálok.

Tudóóóm. Én CSAK egy olvasó vagyok a sok közül, de szívem csücske Szombathely és Vas megye. Bízom benne, hogy nem vagyok egyedül a kérésemmel: tartsák meg a jó modort, ahogy eddig is összejött! Önök szerint egészséges úgy hozzászólást írni, hogy görcsölök, éppen melyikőjük bélyegez bérenccé, és társaivá? Nézzen magába, Büki Úr! Emögött üldözési mánia lappang. Önt senki nem kívánja kicsinálni, vagy leírni, pusztán jobb belátásra bírni és ötletekkel ellátni, hogy miként TANÁCSOS fényképezni! Ahelyett, hogy fröcsögne, titkon fogadja meg őket és legyen tökös fotós!!!! Legyen már férfi! Ugyanis, jelenleg inkább egy macskára hasonlít, aki mindent támadásnak vesz, és mindenkire fúj.

Tessék, tépjenek szét, alázzanak porig, mert van véleményem és, mert korrekt hozzáállásra, elfogulatlanságra próbálom sarkallni Önöket!

Nem akartam bele szólni, de nem bírtam tovább. :o)

Tisztelettel:
Horváth Diána
Keidzsi 2010.11.02. - 21:35
Hmmm... Harle.... a hölgynek igaza van... szerintem...
BLH 2010.11.02. - 22:21
Kedves Diána! Bizonyára végigolvasta(!!) a levelezést, és értelmezte. Reagálni sem kívántam eleinte az "életlen" jelzőre. Neki olyan volt, ennyi. Ellenben Bubee-nak és társainak fontos volt, és nem elsősorban a kép kritizálása, hanem a személyem és az oldal lejáratása.
Minden jóérzésű olvasó kiakadt azon, ami ámokfutást itt végzett (lásd még: facebook, ott ugye CSAK arccal lehet kommentelni...), de én magánemberként is megtapasztaltam ugyanezt. Abból kiderült, hogy sem a személyét, sem a fotós "munkásságát" ergo a kompetenciáját nem tudja felvállalni és igazolni (de itt, arc nélkül TANÁCSOT ??? osztogat, amit el kéne fogadnunk?? - micsoda nonszensz.... lássuk őt, mit tett le eddig, és aztán...talán kompetens lehet).

Ellenben a családom, a magánéletem és az eddigi fotóim is piedesztálra állította, sértő módon illette (emailben). Ebből teljesen egyértelmű, hogy mi volt az alapvető szándéka, az enyém pedig az, hogy az összegyűlt információk birtokában a dossziét rágalmazás miatt átadjam a hatóságoknak. Az alpári stílust majd véleményezik ott.... :) A kb. 30-40 levélváltásból az derült ki, hogy 3 álnév alatt, egy fotót sem tudott mutatni, ellenben klasszul vájkált az életemben és a névvel vállalt, és publikált munkásságomban. Mekkora jellem, ugye? Örüljünk az ilyennek, ők azok, akiket védelembe kell venni a csúnya-rossz főszerkesztővel szemben... Akiről nem pereg le, ha becsmérlik a gyermekét, a családját, a magánéletét és a fotóit... Nem pereg le, kedved Diána... jóérzésű, normális értékrendű emberről nem tud lepörögni a szemétség. Ezért is lépünk. Drasztikusan... de ez csak az első lépés lesz.

Önnek pedig, aki nyilván nem szereti a fotóimat, de azt nem indokolta, vajon miért, - de a lényeg nem is ez, hanem hogy többször is leírhatja, hogy mi az, amiben fejlődnünk kell... hisz ezért született ez az egész áradat!! :D - kívánjuk, hogy maradjon olvasónk, és csak egy picit is élje bele magát egy olyan szituációba, amikor néhány, a városáért és az itt zajló kultúreseményekért tenni próbáló EMBER felvállal egy szerintünk nemes ügyet: a kultúráét. Ebbe mennyire emberi dolog beleköpni, belekötni, pláne egy ünnepi hangulatot árasztó fotóba? Amire eredendően reagálni sem kívántunk, sőt, többször lezártuk a kommentet! Ennek ellenére valamiért (vajon miért??? :DDD ) nem bírt nyugodni a lieblingje... ugye nem baj, ha ezértt a hsz-ét elfogultnak tartom? Olvassa szépen VÉGIG az összeset és NE ragadjon le egynél... nyilván annál, ami "szívéhez" legkedvesebb.... Lelke rajta.

És amint látja, azóta is kísért, akármilyen képet teszünk ki.....
metroszexuális 2010.11.02. - 22:35
Na mekkora sikk lett szipkázni itt a fotókat. Nagy oldal lettetek, skacok! Csoda ha féltékenyek rátok? Hülyék meg mindenhol vannak fölösleges foglalkozni velük tényleg.
Bubee 2010.11.03. - 00:44
Csak kedvesen mosolygok a vaskarika mindennemű hozzászólásán és hozzáállásán. lehetetlen dolgokkal ne fenyegetőzzön a főszerkesztő úr, mert esélytelen minden lépése.
Kellemes volt ugyancsak olvasni Diána hozzászólását, amire meglepő módon nem válaszolt kellőképp Harle - ha hívhatom így. (Az, amit e-mailben írt édesanyámból való kipottyanásomról, amivel kapcsolatban ugyancsak megtehetném az Ön által említett "megfelelő" lépéseket, nem teszem, mert kiröhögnének, ahogy teszik Önnel is; nem is teszem közzé itt sem.)
Egyet értek, a hölgynek igaza van. Bár villanthatott volna fotót is, teszem hozzá.

Várom a fejleményeket!

B
BLH 2010.11.03. - 01:18
Tesszük hozzá, immár egy hete lassan TE is villanthattál volna VÉGRE valamit, azon kívül, ami már kicsit uncsi belőled. :)) De annyira még nem, én élvezettel olvaslak! ;))

Valahol meg jó, mert hirtelen szimpatikussá váltál a konzekvens gyűlöleteddel, és spontán megsajnáltalak. Lehet, rosszul szocializálódtál, vagy egyszerűen csak nincsenek barátaid. És az xar. Tényleg nehéz így élni, és kicsit megpróbáltam átérezni, "átégetni magamon" (:DDD) a problémád. Lehet, hogy kiskorodban elnyomtak, mindenért a kezedre vertek, és kialakult benned egy elfojtott kisebbségi komplexus, egy önértékelési zavar. Ezt bontod most ki, és mi teret adunk neked, mert úgy gondoljuk: ezzel is hozzájárulunk gyógyulásodhoz. Bár nem kimondottan ez a profilunk, de felkérünk egy pszichiátert, hogy analizáljon ki.... ;))))))) Örömmel megosztjuk majd véleményét!

Ezennel felhívjuk kedves olvasóink figyelmét, hogy a Bubee nevű beteget etetni, felizgatni, véleménnyel illetni ÁTMENETILEG TILOS!
Ki kell beszélje magából egészen addig a gyermekkori sérelmeit, gátlásait, szorongásait, amíg nem érzi úgy: felnőttem. Vállalom magam. Névvel, képpel, hitelességgel.

Addig, míg a folyamat tart, invitáljuk meg a Bubee-ékat (HáKát, recét, Dianát) a facebookra, ahol ugyanúgy kinn vannak ezek a hírek, mégis elmaradnak onnan a hozzászólásaik... :))
Ezek az emberek szégyellik magukat? Rejtőznek? Félnek?

Nem kéne. Ott még senkinek sem szedték le a fejét, és ott is vaskarika égisze alatt beszélgethetünk.... :)) Hisz van ilyen oldal FB-on is. :)

Várom a fejleményeket.... MINDEN téren!! :)
hangnem 2010.11.03. - 09:57
Teljesen egyet értek Horváth Diána érveivel! Egy felelős főszerkesztő nem teheti meg, hogy így kiakad akárkin (legyen az bunkó, vagy normálisan kritizáló ember). Nem engedheti meg magának ezt a hangnemet. Egy magabiztos (!), egészséges lelkű ember elengedi a füle mellett az ilyeneket. Vegye észre magát és ne járassa le magát tovább!
Horváth Diána 2010.11.03. - 10:45
Büki Úr!

Minden erőmmel azon voltam, hogy magát védjem, elfogulatlanul, reálisan. De Ön kihozta belőle azt, hogy Bubee-t védtem. Hát gratulálok.

Egy árva szót nem szóltam a képéhez (tudnék), csupán a figyelmét igyekeztem felhívni arra, hogy NEM SZABAD ennyire a nyilvánosság előtt kiadni a dühét, sértettségét és lealacsonyodni idáig. Ne így minősítse magát!

Én tényleg csak szólni akartam, legyen észnél! Miért kell mindenkiről tudni, hogy kicsoda? Miért kell azonnal fb-ra menni? Részemről nem ismerkedni vagyok az oldalon, hanem (állítólag) kulturálódni. Ez bedőlni látszik.

Megdöbbentő a reakciója kedves Büki Úr. De tényleg. Próbáljon meg higgadtan reagálni. Senki nem provokálja. Bubee-val, Önök e-maileztek. ÉS? Ez idetartozik a alá a kép alá? Részemről nem. Így, ha szét akarják marni egymást, vagy versengeni, fotópárbajozni, akkor azt nem lehetne privát módon?

Igen, fotós vagyok. Rendezvényfotós. Tanulgatom, megvagyok. De nagyokat kacagok a versenyszellemen. Így is telített a fotós piac. Erre itt egy helyzet, mint a vadnyugaton. Csak itt nem fegyvert, hanem képet ránt elő két felbőszült ember. Mi jön ez után? Nyilvános akasztás? Vagy fényképégetés? Esetleg Bubee-t, vagy engem raknak máglyára?

Hagyják már abba a nyilvánosság előtti kép-szó-csatát!! Főleg Ön, kedves László! Az Ön tekintélye van veszélyben, nem a névtelen, arctalan Bubee-é!

Sajnálom, ha valóban azt szűrte le hozzászólásomból, hogy támadok és Bubee-t, meg recét, meg mit tudom én még kit védek. Csalódtam Önben Büki Úr! :o( Több tartást reméltem Önben.

Kívánom, hogy tudjon disztingválni a jövőben.

Tisztelettel:
Horváth Diána
Horváth Diána 2010.11.03. - 10:48
Bocsánat!

Kiedzsi-nek és hangnem-nek köszönöm, hogy értik miről beszélek.

HD
BéBé 2010.11.03. - 11:30
Én is végigolvastam a háeszeket és nekem egyértelmű, hogy nem is akart vitát a kép készítője. Nem is reagált rá, facebookon megtette, amit Bubee is olvasott. Ott persze nem tudott volna arcoskodni, mert adnia kellett volna hpzzá, itt meg nem elégedett meg azzal, hogy le***ták a véleményét. Ezután a vita többször le lett zárva, kommentek lettek kitörölve, ebből mit szűr le kedves Diána? Normális olvasó tisztán lát, bármennyire is áztatnak és becsmérelnek bárkit is! Elég aljas dolog, amit csinálnak.
flush 2010.11.03. - 11:49
Gennyes ügy. Már rég nem arról szól, amiről akart. Bubee elmondta a véleményét, de ez is kevés neki. Látta, nem foglalkoznak vele, hangosabban kiabált. A célját elérte, mert a vita már nem a képről megy. Tele van a net az ilyen gennyekkel, tehetségtelen pofázógépekkel.
hangnem 2010.11.03. - 12:48
Nem az számít, hogy ki a tehetségtelen pofázógép, és ki nem az, hanem az, hogy a Főszerkesztő lealacsonyodik-e az ő szintjükre annyira, hogy a saját presztizsét kérdőjelezteti meg. Mert például, ha nekem "támadtak" volna a szóban forgó tehetségtelen pofázógépek, én már csak azért sem hagytam volna, hogy magukkal rántsanak egy csúnya vitába. Elkeserítő..:(
pirx 2010.11.03. - 12:49
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Gusztustsalan hogy pár 'szakértő' végigdúlja az oldalt. Nem azzal van baj, hogy nekik nem tetszik a kép, hanem hogy ennyivel nem elégszenek meg.
vorinori 2010.11.03. - 13:05
Van akármi köze is ennek a kritikán aluli, értelmetlen vitának a cikkhez, ami alá kommenteltek? A címe "Az én Szombathelyem". Ehhez biza semmi köze nincs egyetlen itt elhangzott ovis szintű rugdalózásnak sem...Én azt mondom, hagyjátok abba, úgysem lenne sosem vége, mert nincs igazság, és ha van esetleg valamilyen értelmes hozzászólásotok a témához (akár a fotóhoz, vagy a vershez), azt nyugodtan firkáljátok ide, én személy szerint mindig örülök a témához kapcsolódó hozzászólásoknak, de ha csak a pocskondiázás, sértegetés, versengés megy, azt inkább intézzétek el kint a havon, jó??? Tényleg remélem, hogy lesz legalább egy ember, aki valamennyire érti, mit szeretnék....
köszönöm.
pirx 2010.11.03. - 13:27
Hangnem, a főszekesztő presztizsét nem egy 56-os eseményt beszennyező mocsokáradatra való reagálása minősíti, hanem az egész eddigi ténykedése. Meg a lapnak az elismertsége. Mert ha súlytalan lenne, a fene sem foglalkozna velük, ugye?
Mira 2010.11.03. - 15:40
Nálam ez a kép jól illusztrálja a homályos múltat, így telitalálat! :)

A művészet, az alkotások lényege szerintem, az hogy valamit kiváltson az emberből, kibillentse az édes punnyadásból a befogadót, gondolkodásra késztesse. Ha az adott alkotás, még arra is képes, hogy a befogadót (+/-) véleményének megfogalmazására bírja, akkor az a műalkotás -az én logikám szerint -elérte a célját. HATOTT!
Vegyük a fotókat általában és példaként! Rengeteg fotót láttam már életem során (korom: magánügy). Volt amelyik tetszési indexe találkozott másokéval, akadt olyan is, amelyet nem értettem mások mit értékeltek nagyra benne. Ami számomra is megnyerő volt, azt esetleg ki is fejeztem, olykor nagyon is! Viszont ami nem fogott meg, nem tetszett , azon szó nélkül túlléptem, mert....
...eddig tartott nekem, mint befogadónak az ízlésvilágom, amely eltérhet a közízléstől (+/-), és amely nem csengett össze az alkotóéval ... (aki x időt dolgozott az alkotásán!)
...innen indul nekem, mint befogadónak az intelligenciám és a határaim ismerete.

Találkoztam már olyan fotóval, ami fotótechnikailag nem volt makulátlan, de tökéletesen kifejezete a mondanivalóját. Sőt, akár meg is ideologizálhatná az alkotó a technikai "hibát" (akár jelen esetben is), hogy tudatos szerkesztés eredménye.

A már folyammá dagadt komment áradat (amely SAJNOS NEM a hét képéről folyik!) 2010.10.24. - 19:09 perckor okafogyottá vált, hiszen Bubee azt írta, hogy kapott választ (FB-n)! :)

Szép fényeket mindenkinek! :)
profi értékelés 2010.11.07. - 12:22
*** cenzúrázott tartalom ***