Élőzenét minden tehetségkutatóba! – A Dal 2020 első elődöntője

Képgaléria megtekintése2020.02.24. - 13:00 | Orsó - Fotó: Kaszner Nikolett / MTVA

Élőzenét minden tehetségkutatóba! – A Dal 2020 első elődöntője

Négy produkció jutott a március 7-i döntőbe A Dal 2020 szombati első elődöntőjéből: Rácz Gergő és Orsovai Reni a Mostantól című dallal, a Tortuga a Mámor tér 3.-mal, a Fatal Error a Néma című számmal, valamint Takács Nikolas a Csendbeszéddel. A Dal történetében először a versenydalok akusztikus változatban hangzottak el a stúdióban.

HIRDETÉS

A hétvégét leginkább tenisznézéssel töltöttem, ez azért szokatlan, mert a riói ATP 500-as versenyen Balázs Attila az elődöntőig jutott (ezúton is gratulálunk!), viszont az állandó esők miatt ezt az egyetlen meccset három részletben három napon át játszották, ami azért nem megszokott dolog. Na de most, hogy hétfő van, meg lehet nézni, mi történt ebben a csodálatos műsorban szombaton.

Az elődöntőből már csak 4 produkció jut tovább a döntőbe. Különlegességnek (és az összes létező Dal műsorban az első jó döntésnek) számít, hogy ebben az adásban akusztikusan, élő hangszeres kísérettel szólalnak meg a dalok - ez mindenképpen jó döntés lehet, különösen annak fényében, hogy már az összes produkciót hallottuk, így viszont lehet, hogy mégiscsak visznek egy kis új színt a dologba.

A szavazásról csak annyit, hogy a dalok után a zsűritől a legkevesebb pontot kapott dal automatikusan kiesik, majd a legtöbb pontot kapó automatikusan tovább is jut. Marad tehát 7 produkció, akikre lehet szavazni, itt tíz perc után kiesik a legkevesebb nézői szavazatot kapó versenyző, ezután újabb 5 perc nézői szavazás következik. A maradék 6-ból 3 jut tovább az összesített (zsűri- és nézői) pontok alapján). Na most aki ezt így vissza tudja nekem mondani, az előtt megemelem a kalapom.

Fatal Error

Nekem bejön ez a rockandroll elegancia, és nagyon örülök, hogy végre a hangszeresek is szerepet kaptak a színpadon (tehát nem felvételről ment a zene). Egy rockzenekarnak, bármilyen furcsa is, de nem újdonság az élő szereplés, szóval azt hiszem, ennek kéne minden létező műsorban, versenyben, és egyáltalán bárhol az alapelvárásnak lennie. Egyébként nagyon jó volt ez így, különösen a vokálok és a hajviseletek tetszettek.

Nagy Bogi

A dalhoz véleményem szerint sokkal jobban passzol ez a fajta kíséret. Romantikus, szép, tiszta, stb. Kissé nyilván súrolja a határokat a vonósokkal meg minden, de lássuk be, ide ez illik.

Horus & Marcus feat. Fekete Bogi

Ebben a műfajban talán ritkábbnak számít az élő kíséret, de higgye el mindenki, hogy teljesen mindegy, milyen stílusról van szó, a valós, hangszeres kíséret csakis előnyére lehet. Itt is pl. a hegedű végre élőben szól, míg eddig ugyan látványos mozdulatokkal kísérve, de felvételről hallhattuk.

Holy Chicks

Ez sajnos nem tetszik ezzel a hangszereléssel. Ez nem vonósokhoz passzoló dal, ezt meg kellett volna hagyni a gitáros-dobolós stílusban. Így inkább kaotikusra sikeredett, és inkább önmaga paródiájává vált.

Varga Szabolcs

A dal kb. ugyanolyan maradt, hisz eredetileg is nagyjából zongorával szólt, bár most szerintem jót tett neki, hogy Szabolcs csak az énekléssel foglalkozhatott, sokkal pontosabb volt, és jobban ki is nyílt a hangja. Azzal viszont egyetértek, hogy ide pont illett volna az előző dalból átmentett vonóskar, simán el tudom képzelni én is akár egy nagyobb zenekarral is.

Rácz Gergő és Orsovai Reni

Az élő hangszeres kíséret azt is lehetővé teszi az énekeseknek, hogy akik eddig hangszer mellett ültek, felálljanak (lásd az előző versenyzőt), de azt is, hogy akik eddig álltak, most hangszert fogjanak, és zenéljenek. Ismét csak azt mondhatom, hogy Gergő és Reni dala így is, úgy is remek, de legfőképp a számomra hiteles előadás miatt.

Tortuga

Nekik sikerült, ami a Holy Chicks-nek nem: szinte új dalt faragtak az eredetiből, és ez szerintem nem vált kárára. Tapasztalatból is tudom, hogy egy akusztikus előadás nem pusztán annyi, hogy lehalkítjuk a hangos zenét, hanem az esetek legnagyobb részében komplett áthangszerelést, és teljesen más énektechnikát igényel. Mindkettő jó a maga módján, úgy, ahogy ez a dal is.

Nági

Nágitól aztán nem áll messze ez az előadásmód, sőt, úgy érzem, épp ezzel ért haza. Sokkal jobban érvényesül a szöveg és az énekhang, még akkor is, ha néha picit elfogy a levegő, a vokálok pedig egyszerűen csodásak.

Takács Nikolas

Nikolasnak is számos unplugged felvétele van a youtube-on, szóval sok rosszra szerencsére nem számítok itt sem. Észrevehető a különbség, hiszen sokkal élőbb, sokkal változatosabb, egész más dinamikájú így a dal, a zenészek és különösen a vokalisták olyan produkcióvá varázsolják ezt az amúgy nem különösebben emlékezetes dalt (amit eddig is csak Nikolas tökéletes éneklése mentett meg), hogy tényleg valami amerikai klubban érzi magát az ember valami teljesen menő énekes profi koncertjén.

Még szavazás közben gyorsan kiosztják az Év Felfedezettjének járó díjat (Petőfit is), amit a Tortuga kap.


A zsűri pontszámai alapján kiesik a Holy Chicks (valljuk be, azért jogosan), és automatikusan továbbjut a döntőbe Rácz Gergő és Orsovai Reni (szintén jogosan). A maradék 6-ra lehet szavazgatni, addig is következik egy extra produkció, méghozzá Charlie előadásában. (Jég dupla whiskyvel, kissé talán fáradtabban, de még mindig szerethetőn.)

Az első nézői szavazás után kiesik Varga Szabolcs, mint a legkevesebb nézői szavazatot kapó versenyző.

A maradék ötből 3 továbbjutónk van a már továbbjutott Rácz Gergő-Orsovai Reni páros mellé.

Ők a következők:

Takács Nikolas

Fatal Error

Tortuga

(Ennek megfelelően kiesett Nagy Bogi, a Horus-Marcus-Fekete Bogi trió, illetve Nági.)

Jövő szombaton találkozunk a maradék akusztik cuccokkal, és meglátjuk, hogyan tovább.

A hírhez tartozó képgaléria

Új hozzászólás